Reseguiden Tävling...På ett villkor!

Av Samoht
11 mars 2011 19:55
Visningar: 546
Nu räcker det alltså inte med att jag är medlem på Reseguiden för att få vara med och tävla om finfina priser, nu måste jag även "Gilla" Er på Facebook för att få deltaga i utlottningen om dessa åtråvärda priser, till ett värde av 250.000!
Eftersom jag inte är delaktig/aktiv på denna sociala nätverkssajt så tycker jag att det är ett bedrövligt förfarande från Reseguidens sida.
Skäll ut mig, anse mig mig gnällig, eller tyck att jag är en jävla bakåtsträvare som inte personligen är medlem i/på Facebook, men begär inte att jag ska "Gilla" Er för att få deltaga. räcker det inte med att jag bidrar på Reseguiden?
Lågt...lägre än en sjunken båt!
Av Zahide
11 mars 2011 21:06
Tycker också det är tråkigt att allt nuförtiden måste gå via facebook.
Själv är jag medlem där och skulle delta i samma tävling som Samoht, men fick det inte att fungera. Är det någon annan som har haft samma problem?
Av Energi
12 mars 2011 10:48
Är det sant???? Snacka om att vilja tvinga sig till eget ego!
Av Bonanza
12 mars 2011 11:30
Det är ILLA att man måste vara medlem på facebook för att få vara med, men att man måste "Gilla" reseguiden på sin sida är rent av L Ö J L I G T! Jag har facebook, men skulle aldrig deltaga iaf!

För er som inte har facebook, att "Gilla" är att man sätter sin "signatur" på att man tycker om något, tex BRIS, eller en rolig film på youtube, ens vänner kan då se att man tycker om något och de kan i sin tur kolla in det. Att reseguiden försöker köpa kompisar med en tävling, medans de inte tillåter DIG, som varit aktiv medlem i 3 års tid, vara med är ett solklart "Ogilla".

Förslag till reseguiden:
Jag förstår att ni gärna vill använda facebook för att göra reklam för er sida, men låt oss då "Gilla" TÄVLINGEN, inte reseguiden.se.

Medlemmar som inte har/vill använda facebook borde dessutom få deltaga iaf! (det är ju inget som säger att de måste vinna.)
12 mars 2011 18:57
Bra!!! Jag vägrar att vara med på Facebook och jag tycker att när man har tävlingar som RG har, så ska man kunna delta om man är med i RG. Ren diskriminering! Mycket dåligt av RG. Tänk om!!
13 mars 2011 17:54
Vadå "tänk om"...man måste först tänka väl..... se´n tänka om...
Av Joakimn
13 mars 2011 21:59
Håller med denna tråds åsikt och ger detta tummen ner(ogilla)
Av Rikarda
14 apr. 2011 11:19
Vi ser Facebook som ett av många sätt att kommunicera med reseintresserade och våra besökare. Det är ett smidigt och snabbt sätt att nå många och även de resenärer som inte bemödar sig med att skapa en forumsprofil på Reseguiden.se. Vi gör tävlingar både för medlemmar och icke-medlemmar. Eftersom vi gjorde denna tävling tillsammans med TUR-mässan 2011 valde vi Facebook som gemensam kanal. Personligen tycker jag att Facebooks formulering "gilla" är dålig. Jag tycker inte att man ska behöva gilla någon vars information man vill ta del av. Vi tar till oss av kritiken och tar med oss detta till nästa tävling. Era åsikter är viktiga för att göra Reseguiden bättre.

Hälsningar,
Rikard Andresson
Chefredaktör
Av Mittmi
14 apr. 2011 16:49
Vet inte just nu vilken tävling ni pratar om,,måste missat. Men alla kör nu detta gilla" på FB,, bara ett sätt att få gratis reklam och ofta krångligt, funderar på att bojkotta alla tävlingar.