Resegarderob?

21 aug. 2007 18:09
Visningar: 1043
när ni reser ut i världen i detta fall Kambodja
vad tar ni med er för kläder?
är det nått annat måste i bagaget?

Av Legusta
21 aug. 2007 20:34
Kläder med till Asien ? Du skojar ........jag packar bara med ett ombyte underkläder och en tom resväska. Resten köper jag där billigt. Ändå kanske jag blir tvungen att köpa en ny väska för att ta med mej allt hem som jag shoppat.
Av Tretjak
2 sep. 2007 15:11
Öööh. resväska? Det låter obekvämt. Jag åker med tom ryggsäck och handlar kläder i Bangkok första dagen.
Av Mizan
2 sep. 2007 23:07
Nu är det 6år sen jag var i kambodja.. men då fanns det nästan ingen shopping en o annan t-shirt men sen tog det slut:)
Packar alltid mina saronger.. kan användas som allt filt, handduk, kjol, strandklänning osv osv. Ett par väl ingånga sköna skor och ett par flippflopp så är man ju redo för allt.
Hoppas du får en bra resa i det underbara landet..:)
Av Heidi
2 sep. 2007 23:57
Hej, vi, 2 vuxna oxh 3 barn flyger till Thailand om några dagar och vi har med oss byte för 2-3 dagar, resten förutom underkläder köper vi på plats. Kambodja vet jag ej men det ska vara billigare än i Thailand.

Mvh Heidi
3 sep. 2007 08:42
ja vist kan man handla kläderna där
om man har st S
men så är inte riktigt fallet för min man XXXL

men de reder sej nog de har de ju gjort alla ggr vi varit i Thiland

Av Gral
3 sep. 2007 13:15
Man kanske inte har lust att resa runt halva Jorden för att springa och shoppa en massa kläder... Man får ju faktiskt ha med sig en väska på planet.
Av Ziesta
4 sep. 2007 13:05
Jag har blivit väldigt förtjust i mina byxor med avtagbara ben.. så de har fått följa med på varje resa det senaste. :-) Käckt med byxor och shorts i ett.. och inte minst käckt att snabbt kunna klä på/av sig när det blir varmt/kallt... eller om man kanske ska göra ett besök i ngt tempel.
Av Thomasm
3 okt. 2007 00:30
Beror på var du ska. Har precis kommit hem från Kambodja och räknade kallt med att det skulle vara som i t ex Thailand. Dvs att man köper allt på plats. I Siem Reap och Sihanoukville, finns i princip ingenting. (Under lågsäsong, ska tilläggas). Vi lämnade in tvätt 3 gånger under 14 dagar för att klara oss. Kostar visserligen ingenting och finns överallt. I Pnomh Penh däremot, har du i princip samma utbud som på Sukhumvit Road i Bangkok, men kanske tom billigare.