Reseadapter??

24 juni 2018 19:58
Visningar: 832
Hjälp vilken djungel av reseadaptrar det finns då!
jag har kollat på flera stycken och läst massor med reccensioner & vissa funkar inte i länderna dom sen är i och vissa tycker man ska kolla med stället man bor på om det finns att låna/hyra osv. Vilken eller vilka använder ni er av?

Länder jag ska besöka är, Thailand, Bali och Sri Lanka
25 juni 2018 21:03
Jag köpte min på Clas Ohlsson, men den som säljs på Biltema är lika dan. En kompis köpte en sådan för ett tag sedan och vi jämförde dem. Verkar vara samma produkt, med lite olika "stämplar/dekaler" på. Precis som Willys, ICA's och Coops egna fiskbullar. Görs i samma fabrik i Danmark. :)
25 juni 2018 21:20
Den jordade eller ojordad? Jag e såå dålig på detta.
Citerat från Ixploretheworldcom:
Jag köpte min på Clas Ohlsson, men den som säljs på Biltema är lika dan. En kompis köpte en sådan för ett tag sedan och vi jämförde dem. Verkar vara samma produkt, med lite olika "stämplar/dekaler" på. Precis som Willys, ICA's och Coops egna fiskbullar. Görs i samma fabrik i Danmark. :)
Av Asdfgh
26 juni 2018 11:12
En sån från Biltema med alla möjliga har även jag. Men det kan ibland behövas lite juckande fram och tillbaka och snurra på den så börjar det funka. Har 2 och bägge är likadana.

Nu till vinterns resa har jag köpt en som enbart bara passar till Nya Zeeland och Australien .
26 juni 2018 11:48
Citerat från Human604:
Den jordade eller ojordad? Jag e såå dålig på detta.
Citerat från Ixploretheworldcom:
Jag köpte min på Clas Ohlsson, men den som säljs på Biltema är lika dan. En kompis köpte en sådan för ett tag sedan och vi jämförde dem. Verkar vara samma produkt, med lite olika "stämplar/dekaler" på. Precis som Willys, ICA's och Coops egna fiskbullar. Görs i samma fabrik i Danmark. :)
Haha, du är inte ensam. Jag har den o-jordade och har aldrig haft problem med den. Jag får för mig att den jordade versionen kommer stöta på en del patrull då många ställen inte har "jordad el".
Citerat från Asdfgh:
En sån från Biltema med alla möjliga har även jag. Men det kan ibland behövas lite juckande fram och tillbaka och snurra på den så börjar det funka. Har 2 och bägge är likadana.

Nu till vinterns resa har jag köpt en som enbart bara passar till Nya Zeeland och Australien .
Ja ibland behöver man ändra inställningen på den för att den ska funka med det tilltänkta elnätet!
Av M4sta86
27 juni 2018 10:52
Citerat från Human604:
Citerat från M4sta86:
Elgiganten har multiadapter.. funkar klockrent.verkar dock som den utgått.. Apoteket Hjärtat har också...
https://www.clasohlson.com/se/Reseadapter-SKROSS-World-Adapter-Pro/36-4798 sådan har jag använt tidigare o funkar super
Denna har ju tyvärr fått lite halv skakiga reccensioner ser jag på sidan. Bl a att den inte funkar i just de länderna jag ska till.
har aldrig vart några problem för mig..varken i Thailand eller Mexico
28 juni 2018 15:31
Citerat från M4sta86:
Citerat från Human604:
Citerat från M4sta86:
Elgiganten har multiadapter.. funkar klockrent.verkar dock som den utgått.. Apoteket Hjärtat har också...
https://www.clasohlson.com/se/Reseadapter-SKROSS-World-Adapter-Pro/36-4798 sådan har jag använt tidigare o funkar super
Denna har ju tyvärr fått lite halv skakiga reccensioner ser jag på sidan. Bl a att den inte funkar i just de länderna jag ska till.
har aldrig vart några problem för mig..varken i Thailand eller Mexico
Ok, hmmm...ja nu blir det ju svårt vilken man ska ta, biltema adaptern är dock billigare.
Av M4sta86
28 juni 2018 15:36
Citerat från Human604:
Citerat från M4sta86:
Citerat från Human604:
Citerat från M4sta86:
Elgiganten har multiadapter.. funkar klockrent.verkar dock som den utgått.. Apoteket Hjärtat har också...
https://www.clasohlson.com/se/Reseadapter-SKROSS-World-Adapter-Pro/36-4798 sådan har jag använt tidigare o funkar super
Denna har ju tyvärr fått lite halv skakiga reccensioner ser jag på sidan. Bl a att den inte funkar i just de länderna jag ska till.
har aldrig vart några problem för mig..varken i Thailand eller Mexico
Ok, hmmm...ja nu blir det ju svårt vilken man ska ta, biltema adaptern är dock billigare.
köp den billigare.. bara att köpa nere på plats annars om den strular :)