Resa i januari/februari

Av Dianas
10 dec. 2018 06:37 (redigerad)
Visningar: 311
Hej!
Jag är alltid sugen på att boka nya resor och nu tittar jag lite på januari/februari som kommer. Som vi alla nog vet så blir priset oftast väldigt reducerat när man är två, så tänkte kolla här om det är någon flexibel och spontan person som går i samma tankar? Kort om mig - är 28 år, glad och positiv, älskar att inte ha några tider att passa och göra det jag känner för. Obs - göteborgare så min humor är därefter.

Jag är inne på värme - gärna runt 30 grader, så Karibien, Afrika, Thailand etc. Budget framför lyx, jag köper gärna en billigare resa och är borta längre. Vill mest sola, bada och dricka någon paraplydrink. Någon upplevelse eller två är alltid kul men inget fullsmockat schema, vill vi åka tillsammans för att få ett bra pris och bara hjälpa till med solkräm på ryggen så räcker det med!

Någon som tycker det låter intressant? Jag lägger mitt eget schema så tar gärna en sistaminuten!
Mvh Diana
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Av A8med
16 dec. 2018 19:16
Jag kommer åka till Hurgada strax efter tentan så runt 10 Jan. Har ungefär samma attetyd till resande som du (billigt i mängder :D )

Hör av dig om du är intresserad. Åker från ARN
Av Dianas
17 dec. 2018 00:13
Hurghada är inte superintressant då jag varit där några gånger redan :) .
Åker också helst ifrån Göteborg.
mvh Diana
17 dec. 2018 23:17
Hej Diana!
Jag är med intresserad av att åka till värmen. Jag är lite inne på
Thailand 2 veckor. för att jag har aldrig varit där. Jag är 44 år och fortfarande partpingla och ung i sinnet:). Jag åker från Arlanda.
Av Dianas
18 dec. 2018 04:17
Citerat från Jordgubbe8:
Hej Diana!
Jag är med intresserad av att åka till värmen. Jag är lite inne på
Thailand 2 veckor. för att jag har aldrig varit där. Jag är 44 år och fortfarande partpingla och ung i sinnet:). Jag åker från Arlanda.
Hej Jordgubbe!
Jag har inte heller varit i Thailand så det testar jag gärna, finns många bra erbjudanden i januari. Har du kollat på något specifikt resmål? Gärna 2 veckor, kommer förmodligen att passa mig bäst i slutet på januari/början av februari isåfall.
Mvh Diana
18 dec. 2018 08:08
Hej, tänker åka till Phuket i januari/februari. någon som ska åka dit?
Med vänlig hälsning Mattias
18 dec. 2018 10:35
Citerat från Dianas:
Citerat från Jordgubbe8:
Hej Diana!
Jag är med intresserad av att åka till värmen. Jag är lite inne på
Thailand 2 veckor. för att jag har aldrig varit där. Jag är 44 år och fortfarande partpingla och ung i sinnet:). Jag åker från Arlanda.
Hej Jordgubbe!
Jag har inte heller varit i Thailand så det testar jag gärna, finns många bra erbjudanden i januari. Har du kollat på något specifikt resmål? Gärna 2 veckor, kommer förmodligen att passa mig bäst i slutet på januari/början av februari isåfall.
Mvh Diana
Hej Diana!

Okej jag förstår. Ja det finns det. Nej jag har inte kollat på något specifikt resmål, men kan tänka Phuket krabi Phi phi island. Det finns ju så många öar att välja på:) i slutet av januari, början av februari går bra för mej med.

Med vänlig hälsning, Jordgubbe
18 dec. 2018 20:54
Hej. Jag tänkte också åka till Thailand 2 veckor. Någon gång efter den 25 Januari.

Jag har siktet lite inställt på att flyga till Krabi och bo några dagar i Ao Nang. Sen vidare till Phi Phi Island.

Resten är bara en tanke. Dra vidare ner mot Malaysia och avsluta ett par tre dagar i Singapore och flyga hem där ifrån.

Jag har aldrig rest själv och har inga direkta mål med resan. Bara njuta av livet. Det hade varit trevligt om vi kunde träffas eller resa en del av semestern tillsammans. Även jag flyger från Arlanda. Mvh Micke.
24 dec. 2018 15:24
Hej. Låter som en bra idé 😀
Kom ni fram till nåt ?
Är sugen själv på något sånt!
Av Simon92
2 jan. 2019 00:04
Åker till Jamaica 16.1 om det låter intressant :) Stannar tills 20.2, reser på liten budget!
3 jan. 2019 13:44
Hej Diana,
Har du hittat något resesällskap än annars är jag intresserad då jag har samma önskemål som du gällande resan.
Hälsningar Fanny
5 jan. 2019 14:53
Igår köpte jag en flygbiljett från Arlanda till Krabi den 30 Januari. Jag tänker bo minst ett par dagar i Ao Nang. Sen får vi se vart det tar vägen. Jag vill till en del öar och prova lite dykning. Jag planerar vara där i 2 veckor.

Jag hoppas det är någon här inne som man kan träffa en stund eller flera dagar där nere?

Det är första gången jag reser själv. Mvh en trevlig Micke på 36 år.