Resa ensam

26 maj 2016 08:55
Visningar: 78
Har efter ett otal resor med gubben min nu tänkt åka iväg själv. En liten utmaning då jag är rullstolsbrukare med Asperger. Därför tänkte jag charter, där allt är paketerat och klart. Problemet är bara att charterbolagen inte verkar gilla ensamresenärer. Många resor jag kikar på så blir summan högre om jag söker på en person.

Vet ni hur dom skulle göra om man bokar för två, men bara den ena kommer till incheckningen. Får inte jag heller åka då?
Av Basta
26 maj 2016 11:20
Det är relativt dyrare att åka själv än att boka för två. Men den absoluta summan är knappast högre för en än för två. Är det inte så att beloppet du ser då du provbokar för två gäller bara för en person, dvs du måste ta summan x 2 för att få totalkostnaden?
Det lönar sig alltså inte att boka för två och åka själv.
26 maj 2016 11:47
Jag har gjort en provbokning på ett resort jag var intresserad av. Som ensam fanns det ett rum för en person för 8000:- medan när jag bokade för två personer så fanns det ett rum för 6500:- för två personer. Att det var sån prisskillnad berodde på storlek, läge och allt det där. Problemet är att jag får inte bo i vissa rum själv, varför vet jag inte. Sådär ser det ut på dom flesta jag kollat. Priset varierar mellan 500 och 2500 mer för en ensamresande