Phuket nästa veckan - byta resmål pga väder?

12 jan. 2017 18:51
Visningar: 975
Hej,
Jag och min vän ska åka till Krabi/phuket i början av nästa vecka och som det ser ut nu ska det regna / åska i två veckor. Vi börjar fundera på att åka till Koh Chang som ligger öster om bangkok stället då det ser liiiiiite stabilare. Vad tycker ni? Vad borde man göra? Vi har redan bokat hotell.
Av Annatim
14 jan. 2017 09:21
Hej!
Sitter i samma situation som du, vi åker ner den 20/1 till Krabi.... svårt att veta om det är så illa so väderleken säger? Ko Chang hur tar ni er dit, kollade lite inrikes flyg och tyckte det drog iväg i pengar... spännande att höra hur ni gör =)
Av Ken12
14 jan. 2017 12:31
Tycker ni skall avvakta och åka ner som planerat, vädret kan ändras snabbt och om det nu skulle vara helt katastrof så kan mna ta det beslutet på plats, åker själv ner 28e och inte ett dugg orolig :)
Av Babs
14 jan. 2017 15:27
Tycker att ni ska åka som planerat. Själv är jag nu på Koh Lanta. Här är det toppenväder. Lite drygt 30grader och sol.
14 jan. 2017 16:56
Är i Phuket nu och varit där sen i Onsdags. Vädret är perfekt och stämmer inte alls överens med vad smhi eller yr.no säger så åk
16 jan. 2017 20:34
Tack för svaren. Vi flyger till Bangkok och hade bokat ett flyg till krabi men valde idag att ta bussen till koh chang istället. Trots bra lovord så kändes det mer säkert med koh chang men man vet ju aldrig. Hoppas på fint väder :)
16 jan. 2017 20:36
Citerat från Annatim:
Hej!
Sitter i samma situation som du, vi åker ner den 20/1 till Krabi.... svårt att veta om det är så illa so väderleken säger? Ko Chang hur tar ni er dit, kollade lite inrikes flyg och tyckte det drog iväg i pengar... spännande att höra hur ni gör =)
Vi flyger direkt till bangkok sedan hade vi bokat flyg till Krabi så vi väljer att ta bussen från Bangkok till Koh Chang istället för att flyga ner till Krabi. Får hoppas man gör rätt val :) Hoppas er resa blir bra!