Paradis i Asien?

Av Margaux
2 juli 2016 16:27
Visningar: 95
Hej!
Jag och min pojkvän åker till Asien i december och är ute efter tips på vart vi ska åka om vi vill till en paradisö med vackra stränder och natur?

Just nu är vi inne på Koh Tao då det fanns en hel del fina hotell kvar, är det bra där? Eller finns det ännu bättre paradis? Drömmen är El Nido, Palawan, men tyvärr är de flesta hotell redan uppbokade... Men det är platser i den stilen som är vi ute efter!

Är tacksam för alla möjliga tips!!!
Av Pelle77
2 juli 2016 18:12
Drömmer också om El Nido, ser så fint ut!

Jag har varit på Koh Tao ocg snorklingen är toppen. Däremot gillade vi inte ön, svårt att sätta fingret på orsaken men det kändes dyrt, otrevligt (första stället i Thailand där jag fått den känslan) och inte genuint.

Nov/dec är dessutom den sämsta tiden att besöka öarna i Siambukten, stor risk för regn.
Av Hawaii
2 juli 2016 18:22
Vi kom just hem från Lombok, och det tyckte vi var en fantastisk upplevelse. Bodde på Qunci Villas - helt utmärkt på alla sätt.
Av Margaux
3 juli 2016 01:02
Citerat från Pelle77:
Drömmer också om El Nido, ser så fint ut!

Jag har varit på Koh Tao ocg snorklingen är toppen. Däremot gillade vi inte ön, svårt att sätta fingret på orsaken men det kändes dyrt, otrevligt (första stället i Thailand där jag fått den känslan) och inte genuint.

Nov/dec är dessutom den sämsta tiden att besöka öarna i Siambukten, stor risk för regn.
Hmm okej! Ja ibland känns det ju bara inte bra på vissa ställen. Har du tips på andra ställen i Thailand som känts mer genuina och vackra? :)
Av Margaux
3 juli 2016 01:03
Citerat från Hawaii:
Vi kom just hem från Lombok, och det tyckte vi var en fantastisk upplevelse. Bodde på Qunci Villas - helt utmärkt på alla sätt.
Tack för tipset! Vi tänkte åka dit under vår Bali-vistelse, verkar fantastiskt!