Ospecifierad resa! Vågar man?

19 juni 2007 13:59
Visningar: 1598
Någon som har åkt på en Ospecifierad resa någon gång? Hur blev det? Vågar man att åka på en? Berätta hur resan blev för dig, tacksam för alla svar!
Av Marlene
19 juni 2007 14:44
Har åkt ospec en gång, då flyttades vi mellan olika hotell TRE gånger under 2 veckor. Upplevde både finfint hotell och litet mer sunkigt boende. Är det viktigt för dig att vara bekväm bör du boka ett specifikt boende för att vara säker på vad du får. Om boendet inte är den viktigaste delen av din resa är ospec självfallet ett prisvärt, kul alternativ. Om du kommer till hotellet och tycker att det är förskräckligt kan du oftast "uppgradera" dig om du betalar en viss summa.

Hoppas du får en trevlig resa, vad du än väljer!

//Marlene
Av Lotz
19 juni 2007 15:21
Hej!
Jag har åkt ospec. två gånger. Det gick jättebra! Det var ju inte lyxboende, men helt ok. Jag behövde inte flytta på mig heller. Andra gången (på Madeira) fick jag en liten lägenhet med kök. Lite sunkigt, men jag brukar ändå inte tillbringa mycket tid på rummet när jag är iväg, så för mig spelar det inte så stor roll. Men Marlene har rätt, är det viktigt att du får ett bra rum och inte vill flytta på dig, så ska du nog inte ta ospec. Ha det gott och lycka till! /Lotta
19 juni 2007 16:36
Hej. Jag och frugan har åkt ospecat både till Bulgarien och Grekland; Kos och Kreta och inte haft några problem. Vi fick byta hotel på Kreta en gång men det var på en 10-dagarsresa och det var faktiskt till det bättre! Lite sämre boende men mera centralt då det första hotellet låg längst bort på en väg där det nästan inte fanns någonting att se eller att göra. Lycka till och ta chansen om det är riktigt billigt.
Av Annans
19 juni 2007 18:26
Jag har åkt ospecat flera gånger och har aldrig varit missnöjd, jag har faktiskt aldrig behövt byta hotell heller.
Naturligtvis kan man säkert åka på blåsningar, men det har aldrig hänt mej.
Av Dino6
19 juni 2007 20:27
Jag har åkt på ospec. en gång med ving till Turkiet,vi hamnade i Alanya precis som vi ville,och fick bo på ett jätte fint ving hotell med vardagsrum, sovrum,badrum med badkar balkong med utsikt över poolen.frukost inkl. vi bodde på samma ställe hela tiden hela veckan och vi bet. bara 1500 per person,lyx...antagligen hade vi tur. Syrran gjorde samma resa året före oss hon och hennes man fick en helt ok. lägenhet,men deras vänner fick ett litet krypin med toa i källaren ingen luftkondition sunkiga sängar...man kan få lyx,man kan åka på en nit...men man får som jag brukar säga vad man bet. för..det är ett lotteri.det viktigaste är ju att man får resa och se sig om eller hur? men om boendet är viktigt så ska man nog inte åka ospec...lycka till!
Av Haikko
19 juni 2007 20:33
Fick byta hotell 1 gång i Marmaris för ett par år sen, hamnade på jättefina hotell med pool.
När vi flög till Gran Canaria året efter med spies så fick vi välja vart vi ville bo(vilken del av Gran Canaria) sen körde dom oss till ett bra lägenhetshotell med pool.

Så en annan har inget klagomål på ospec. men det händer väl ibland att man hamnar på tråkiga hotell.
Skulle dock inte boka ospec. utan WC/dusch som det finns en del resor med.
22 juni 2007 08:33
Tack för alla svar! Men det blev en speciferad resa i alla fall =)
24 juni 2007 10:08
Hej! vi har åkt ospec. vid flera tillfällen och vi har haft tur alla gångerna och alldrig behövt byta vare sig rum eller hotell och en gång hamnade vi till och med på ett riktigt lyxhotell men det hör nog till undantagen kan jag tro,
dessutom så beror det nog på, om man åker ospec. under lågsäsong så tror jag nog att det är större chans att hamna på så att säga resebolagets ordinarie hotell än om man åker under högsäsong för då är det ju lätt att man får en "utfyllnadsplats" på ett extrainsatt flyg till någon populär destination och då är det ju lätt att hamna på ett hotellrum som "blev över"

Jag har svårt att tro att en seriös researrangör skulle sätta dig på ett "sunkhotell" eller flytta omkring dig om det finns rum lediga på något av deras billiga ordinarie hotell, för de vill ju trots att du köpt en billig ospec. resa att du ska åka med dem fler gånger i framtiden.
Jag tycker nog att du ska chansa och ta en ospec. resa för det är ju trots allt så att de pengar man spar på det räcker många gånger som fickpengar under resan, och de gånger som folk har hamnat på "outhärdliga" hotell de är nog ändå inte så många åtminståne inte i europa.

mvh Bosse.
Av Klara2
31 maj 2009 19:50
Vi har åkt ospecificerat en gång till Mallorca, med fritidsresor och hamnade på ett helt ok hotell i Cala dor. Där ingick även luftkonditionering, gratis internetuppkoppling och engelsk frukostbuffe. Inte illa. Den veckan vi var iväg, behövde vi inte byta boende.

Om 14 dagar, den 14 juni åker vi till Kreta, ospecificerat och hoppas att det är någorlunda ok. Det är en viss spänning, trots allt. Vi åker med fritidsresor även denna gången, men vi betalade några hundralappar extra för att vara garanterad lägenhet för eget bruk.
Av Elgona
31 maj 2009 20:28
har åkt osecpec massor av gånger,det har varit helt ok så när som på en gång
då jag fick dela rum med en kvinna som helt var min motsatts,hon kom hem när jag gick o la mej..
men några stora problem var det inte,vi löste de på bästa sätt..
man kan få ett "så där" boende,men man kan också ha tur o få ett lyxboende,,På madeira tex så fick jag o min kompis en svit med bubbelbad
om man får ett boende som man inte accepterar kan man ofta byta upp sej...

på fetuventura fick vi ett boende långt borta från allt men då hyrde vi moppar så de var inga problem..

de där att åka ospec ligger de ju lite spänning i,ta de som de kommer
ha de kul o pröva på detta
m
Av Bas_ta
1 juni 2009 06:29
Har åkt ospecat ett flertal gånger och det har alltid varit bra, fina hotellrum och bra service. Vid något tillfälle fick jag 4* hotell. Detta beror på när man åker, vid högsäsongstider är det inte troligt men åker man vid lågsäsong kan man ha enorm tur. Det kan vara värt att åka just när högsäsongen tagit slut just för det land man väljer.
Diskussionen är stängd för nya svar