Opplevelser, strand og sol.. hvor skal man reise??

Av Oslo83
10 mars 2010 21:27
Visningar: 179
Noen som har bra tips om steder man "må" se? Vil reise på en lengre ferie, men er usikker på hvor jeg ender opp.
10 mars 2010 22:20
Hej

Då skulle jag rekommendera Barcelona.
Där får du stad,sol och strand.

Mvh/Siam
Av Trea
11 mars 2010 08:13
Alltså, nu känns det som lite språkförbistring här... Frågan handlar om tips på steder (platser) för en längre resa. Men istället har det kommit tips på en massa olika storstäder... Eller, fattar jag rätt?

Om det handlar m platser att besöka för en längre resa finns det ju också massor att välja på! Kan du inte specificera dina önskemål? Pris? Vad vill ni göra? Vill ni stanna på ett ställe eller resa runt?

T.ex,
Vietnam
Tanzania/Zanzibar
...
Av Oslo83
11 mars 2010 17:33
Haha du har nok rett, var litt spåkproblemer her :)

Har tenkt på Vietnam eller Kamodsja. Angkor wat, noen som har varit der?? J
eg har lyst til å reise for å oppleve og se nye saker. Kunne tenke meg å bruke noen uker, og kanskje kombinere flere land.

Blir min første store reise utenom europa, så jeg trenger noen tips :)
Av Trea
11 mars 2010 20:41
Det låter som ett bra förslag! Asien är ganska enkelt att resa i. Samtidigt är det spännande och där finns mycket att se! Vi tyckte mycket om Vietnam! Utmärkt för sol och bad och lite spännande att resa runt i. Kolla gärna vårt album från Vietnam:

http://www.reseguiden.se/forum/resor/vietnam-806

Jag har inte varit i Kambodja, men att kombinera Vietnam och Kambodja fungerar nog bra om ni har några veckor!
18 mars 2010 03:16
Citerat från oslo83:
Haha du har nok rett, var litt spåkproblemer her :)

Har tenkt på Vietnam eller Kamodsja. Angkor wat, noen som har varit der?? J
eg har lyst til å reise for å oppleve og se nye saker. Kunne tenke meg å bruke noen uker, og kanskje kombinere flere land.

Blir min første store reise utenom europa, så jeg trenger noen tips :)
Kambodja är nice. Jag tog flyget till Siem Reap från Bangkok. Jag tog en heldag för att kolla på de "mest kända" templena: Ankor Wat, Ta Prohm, Bayon mfl. (man kan kolla på tempel i flera veckor utan att se alla). Sjukt mäktiga tempel och riktigt coolt :-) Fortsatte sedan med buss till Phnom Pehn. Kände på staden, besökte Killing Fields, det gamla fängelset Toul Sleng & massgravarna från Pol Pot-tiden. Sen buss vidare till Sihanoukville för sol, strand & bad. Därifrån tog vi oss längs kusten till Ko Chang för mer sol & bad.

Vägarna som går mellan Siem Reap - Phnom Phen - Sihanoukville är mycket bra. Modern bekväm buss med AC kör dagligen.

En kul och lätt runda på runt 2 veckor är: Bangkok, flyg --> Siem Reap, buss --> Phnom Penh, buss --> Sihanoukville, --> buss/båt --> Ko Chang, --> buss båt Bangkok.

Hoppas detta tipset var till mer hjälp än mitt förra :-)