NZ-häng-kompis

26 sep. 2014 09:47
Visningar: 137
Tjenis,
Är en skön men lite virrig kille som ligger på en 23 stabila jordsnurr. Har till efter högskoleprovet bokat in en 6 veckor lång/kort resa till NZ (3nov-15 dec).
Just nu sträcker sig inte framförhållningen längre än att jag landar i Auckland och går av flyget, så tänkte börja finslipa lite på vad jag egentligen skall göra på den här fantastiska ön?... ;)

MEN, den röda linjen ligger väl i att nånstans resa runt( roadtrippa), se allt från himmel till jord och träffa sköna backpackers och ja, ha roligt.
Reser ensam som en utmaning och för engelskan men någonstans känner att det vore ganska skönt att starta med någon, där man kanske kan dela bil, utbyta information, känna sig mindre lost och kanske ta någon starta-resan öl med... you name it ..

Kan hända att jag detta kändes väldigt okonkret, men är det någon som skall ner ungefär samma period som tänkt liknande banor ?? :)

//

Alex
13 nov. 2014 01:02
Tjena!
Johannes heter jag , 22 år från Kalmar. Ärligt talat känner jag igen mig i jävligt mkt av det du skriver. Antar att du redan rest runt i nz ett tag nu, jag åker dit från Australien den 17e (landar i christchurch) så om du vill ha nån att dela campervan-hyra och bensin med dina sista veckor där så reser jag gärna tsm med dig ett tag!
Låter som att vi har ungefär samma bild av vad vi vill göra och uppleva i nz.

Hör av dig om det passé med dina planer och du är sugen!