Nyår på Koh chang

Av Masse63
9 mars 2013 10:43
Visningar: 401
Hej
Har bokat över nyår på Sea view reort & spa. Där får man betala en obligatorisk nyårsmiddag. Har funderat på att byta till Kb resort på Kai bae beach. Där ingår ingen nyårsmiddag. Någon som varit där på nyår och kan dela med sig av hur det var?
Har bokat siam beach resort på lonely beach men har förstått att det är lite mindre och familjen vill ha lite mer liv. Men om jag byter till Kb så är det minst 7d man måste boka. Tacksam för synpunkter som kan hjälpa oss att välja.
Mvh Mats
Av Hille2
9 mars 2013 12:33
KB resort är fint och ganska populärt bland svenskar. Stranden på Kai Bae är en av de sämsta på Koh Chang, ofta går det inte alls att bada där då det är väldigt långgrunt.
Av Ansun
9 mars 2013 13:56
Har inte varit på KB resort just under nyår utan senare i januari och kan inte säga något om just nyår. Men just den tiden när vi var där så var stranden bra, men jag har förstått att den under vissa perioder kan vara väldigt långgrund.
KB resort var mysigt och deras bungalows låg precis vid strandkanten, en del lite upp, men det spelar ingen roll var du bor för det är nära stranden i alla fall. Byn Kai bae är i alla fall väldigt mysig och det finns ganska mycket matställen och en del shopping.
Hotellet Sea View resort & spa ligger ju i utkanten av denna by och vi gjorde dagligen promenader efter stranden till det hotellet. Hotellet ser i alla fall verkligen fint ut med stort område nere på stranden med pool och solsängar. Det är VÄLDIGT backigt precis där hotellet ligger, så man promenerar nog inte in till byn efter vägen, men hotellet hade gratis shuttlebuss som gick in till byn.
Båda ställena har sin tjusning, Seaview är ju mycket lyxigare, men KB resorts läge mitt i byn överväger kanske.