Nya Zeeland o Australien

21 aug. 2014 09:59
Visningar: 307
Hej!

Jag heter Sanna och är 22 år och bor utanför Göteborg. Är väldigt sugen på att åka och uppleva Nya Zeeland nu i höst/vinter. (Är ganska flexibel, men start tidigast slutet av oktober) Vill se allt, uppleva , äventyra, vandra m.m. Kanske hyra en bil och bara åka runt, är öppen för förslag :) Har även planer på att dra Australien efteråt (eller innan)

Hoppas det finns någon/några som har liknande planer, skriv gärna om det känns intressant eller om ni har frågor!

Mvh
Sanna
(Logga in för att se e-postadress)
Av Maine
23 sep. 2014 22:52
Har också tänkt lite såhär. Hade först tänkt att wwoofa en kortare tid på farm för att senare ta mig runt Nya Zeeland och uppleva diverse. Bil vore ju optimalt! Annars är kiwi experience ett alternativ. Hade tänkt att försöka ta ett dykarcertikat i Cairns efter detta. (: Låter dvs som att vi på ett ungefär har haft samma resplan i åtanke!

Bara å skriva här på sajten om det fortfarande finns intresse för resan.
26 sep. 2014 17:29
Hej!

Detta låter intressant, jag har tänkt ungefär likadant men möjligtvis i annan ordning. Pga klimat har jag fått rådet att börja i Cairns i mitten av januari och sedan östkusten ner för att sedan ta mig över till NZ. Låter detta som något nån av er kunde tänka sig så tveka inte att höra av er! :)

(Logga in för att se e-postadress)
eller
Caroline Johansson på fb (samma profilbild som här)
10 okt. 2014 17:30
Är också jättesugen på Nya Zeeland och har tänkt att komma iväg i mitten av januari ungefär. Är väldigt flexibel med länder, vill bara komma iväg ett par månader och uppleva allt som hinns med! Har du tänkt att åka nu iår eller kan du tänka dig att åka till våren också? :)
10 okt. 2014 17:51
Hej allihopa! Varit lite inaktiv på den här sidan, haft mycket att göra!

Jag och en tjej åker hur som helst ner till Auckland NZ i början av november. Vi tänkte börja med att wwooffa lite och sedan åka runt och se saker! Vi tänkte ev dra Australien efter ett tag!

Vi kommer vara borta va ett år så omm någon befinner sig där nere och är sugen på att ses där borta så säg till så kanske det går att ordna!

Mvh Sanna
3 nov. 2014 15:35
Tjena!

Jag ska iväg och upptäcka NZ. Ska börja i Auckland och åker den 16nov, vad det ser ut som. Vill jobba på olika ställen dit jag kommer, kanske pröva wwoofing. Är alltid öppen för förslag och har inte planerat upp någon direkt rutt för där nere. Hör av er om nån är sugen på att ses!

Mvh
Jonathan
Av Ksenia
1 dec. 2014 12:12
Hej allihop! Jag kommer till Auckland den 13 januari och drar igenom väldigt många av de intressanta ställena som finns att se i NZ på 17 dagar och avslutar i Christchurch, varpå jag flyger tillbaka till Australien. Om någon är där samma datum och vill mötas upp och hänga, eller helt enkelt följa med mig på hela sträckan Auckland-Christchurch så säg bara till!