Nya Zeeland, Australien fr jan 2016

16 aug. 2015 19:03
Visningar: 35
Jag heter Josefin och är 28 år. I början på nästa år planerar jag en längre resa, tänkte börja på Nya Zeeland ca 1-1,5 mån, sedan vidare till Australien och därefter eventuellt Asien. Jag vill proppa denna resa full med äventyr och upplevelser och se så mycket som bara möjligt och det skulle vara kul att göra det med ressällskap som vill uppleva desamma, i alla fall kanske en del eller delar av resan :)
24 aug. 2015 18:31
Hej Josefin! Jag har liknande planer på att resa iväg i januari och vara borta ett tag. Jag har inte planerat så mycket förutom att jag vill resa i Australien, NZ och Asien. Hade varit kul att åka iväg med någon annan som har liknande planer :) Hör gärna av dig!
25 aug. 2015 22:28
Hej Johanna! Vad kul! Jag är fortfarande i planerarstadiet jag också, som mina planer ser ut så tänkte jag börja i Moskva ta den Trans Sibiriska järnvägen genom Ryssland och Mongoliet till Peking. Från Peking till Tokyo och sedan till NZ, Australien och förhoppningsvis där efter även delar av sydostasien :P Hur ser dina planer ut? :)
25 aug. 2015 22:42
Jag har inte planerat så mycket mer än att jag vill åka iväg, men du har ju asbra planer! Tokyo är en stad jag mer än gärna besöker. Jag är en väldigt flexibel människa och öppen för att resa till alla möjliga ställen, känner bara att jag måste åka iväg då det är kaos på mitt jobb (säger upp lagom till januari). Hur länge hade du tänkt vara iväg? :)
25 aug. 2015 23:10
Haha ja visst är det! jag är så taggad på att dra iväg :P Jag vill resa runt ett tag, inte stanna för länge någonstans. Så jag antar så länge jag har råd och lust :) Själv då? Min plan är att planera och boka det mesta fram till NZ där hade jag tänkt typ ta mig runt med buss, fick Stray rekommenderat med det finns fler. Sedan ha en plan men kanske ta det som det kommer lite, vet ju inte exakt hur lång till man behöver i NZ och samma med Australien, så jag är också rätt flexibel :) Skulle vara jättekul med sällskap om du är inne på samma spår som mig :)
Av Emna
27 aug. 2015 18:28
Hej tjejer!

Jag planerar att åka ner till Sydney i december och vara där ett tag. Men även resa lite i Australien och NZ. Ni kanske vill höra av er när ni är iväg därborta, så kanske jag kan hänga på, på några äventyr? :)
28 aug. 2015 09:48
Precis så känner jag med, att ha planerat en del men att ändå kunna ta det lite som det kommer. Jag tänker att jag reser så länge jag har lust och råd jag med :)
29 aug. 2015 22:43
Kul Emma! ja det tycker jag absolut :) Det låter ju verkligen som vi har liknade planer då :) Om ni vill kan ni adda mig på fb så kan vi hålla kontakt och planera där, josefin norderheim :)
30 aug. 2015 12:24
Hej, jag planerar en resa i januari. Väldigt oklart än så länge men har funderat på Filippinerna, Bali, Australien, NZ. Är öppen för förslag. Vietnam har jag varit i och det är ju väldigt fint. Transibiriska har en ju funderat på i flera år och det verkar som ett äventyr. Fast är det inte kallt att åka den i januari?
30 aug. 2015 22:52
jo det är nog rätt så kallt, men det är en del av upplevelsen Ryssland och Mongoliet i den kallaste vintern ;) problemet blir packningen men får väl skicka hem det som inte behövs :P
12 nov. 2015 15:29
Halloj, blir det någon tur till NZ för någon av er? :) Jag tänkte dra iväg i mitten av Januari och stanna ungefär en månad innan jag drar vidare till Australien. Hade tänkt åka runt med antingen Stray eller Kiwi experience väl i Nya Zeeland.
13 nov. 2015 07:47
Hej! Jag har tänkt åka till Australien från januari 2016. Hade varit superkul med resekamrat. Jag är 25 år gammal, älskar äventyr och att möta nya människor och kulturer. Jag har tidigare resvana från en 3 årig resa jag gjorde mellan 2011 och 2014.
Hoppas vi kan prata mer och eventuellt planera ihop våra äventyr!
Mvh,
Rebecka