Novotel Bangkok On Siam Square Hotel

Av Moth63
6 apr. 2015 12:08
Visningar: 259
Någon här inne som bott där, i så fall tar jag tacksamt emot reflektioner?
7 apr. 2015 10:52
Citerat från Moth63:
Någon här inne som bott där, i så fall tar jag tacksamt emot reflektioner?
Hej, jag har inte bott där men jag tror att det är bra. Det har ju i stort sett det ultimata läget ifall man vill bo centralt och gillar shopping. Jag tror att i samma byggnad eller precis bredvid ligger Platinum där man kan shoppa riktigt billigt. Dessutom ligger flera restauranger och även Centralworld bredvid.
Rummen är fräscha och det finns pool och gym mm.
Priset är väl ca 4000 baht per natt? Mvh
9 apr. 2015 13:01
Citerat från Backpackerabbe:
Citerat från Moth63:
Någon här inne som bott där, i så fall tar jag tacksamt emot reflektioner?
Hej, jag har inte bott där men jag tror att det är bra. Det har ju i stort sett det ultimata läget ifall man vill bo centralt och gillar shopping. Jag tror att i samma byggnad eller precis bredvid ligger Platinum där man kan shoppa riktigt billigt. Dessutom ligger flera restauranger och även Centralworld bredvid.
Rummen är fräscha och det finns pool och gym mm.
Priset är väl ca 4000 baht per natt? Mvh
Nej, det du tänker på är Hotel Novotel Bangkok Platinum Pratunam. Novotel Bangkok On Siam Square Hotel ligger nära Siam Paragon shopping Center.

Har ej heller bott på något av redan nämnda, men kan rekommendera Berkeley som ligger i närheten. Toppenläge för shopping. Det brukar även vara bra priser på detta hotell.

Annars är ett tips att kolla på Tripadvisor för aktuella recensioner.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293916-d299546-Reviews-Novotel_Bangkok_on_Siam_Square-Bangkok.html
9 apr. 2015 13:07
Citerat från M_olsson:
Citerat från Backpackerabbe:
Citerat från Moth63:
Någon här inne som bott där, i så fall tar jag tacksamt emot reflektioner?
Hej, jag har inte bott där men jag tror att det är bra. Det har ju i stort sett det ultimata läget ifall man vill bo centralt och gillar shopping. Jag tror att i samma byggnad eller precis bredvid ligger Platinum där man kan shoppa riktigt billigt. Dessutom ligger flera restauranger och även Centralworld bredvid.
Rummen är fräscha och det finns pool och gym mm.
Priset är väl ca 4000 baht per natt? Mvh
Nej, det du tänker på är Hotel Novotel Bangkok Platinum Pratunam. Novotel Bangkok On Siam Square Hotel ligger nära Siam Paragon shopping Center.

Har ej heller bott på något av redan nämnda, men kan rekommendera Berkeley som ligger i närheten. Toppenläge för shopping. Det brukar även vara bra priser på detta hotell.

Annars är ett tips att kolla på Tripadvisor för aktuella recensioner.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g293916-d299546-Reviews-Novotel_Bangkok_on_Siam_Square-Bangkok.html
Hej, jaha okej, jo det stämmer som du skriver =)
I övrigt vet jag några som bott på Berkeley och det är femstjärnigt och riktigt fräscht och bra =)
13 apr. 2015 17:00
Bodde där senast i oktober 2014, i ett av deras Executive Rooms on Premium Floor med tillgång till deras executive lounge bland annat.
Kan varmt rekommendera detta hotell och har bott på väldigt många hotell i Bangkok under de 26 år jag rest dit.
Framförallt läget är suveränt för shopping men även för att ta sig runt smidigt med BTS, då knutpunkten till detta system ligger precis utanför hotellet.
Trevlig serviceinriktad personal, en enorm frukostbuffe, trevligt poolområde mm. Har bara positiva erfarenheter av detta hotell. Kan även passa på att rekommendera deras limousine service, vilken jag föredrar att använda till flygplatsen.
Bo där, du kommer inte att ångra dig!
Av Moth63
13 apr. 2015 17:13
Tusen tack, hur var frukosten?
13 apr. 2015 17:18
Suverän! Massor att välja ifrån, flera matstationer med kockar. Tror inte du kommer att sakna något. Varma/kalla rätter, europeiska, amerikanska , asiatiska mm mm. Finns massor av allt!
Väldigt fräsch buffe som hotellet i övrigt.