Någon som har jobbat för WWOOF?

19 mars 2012 09:38
Visningar: 909
Någon som har jobbat för WWOOF?

Var?
Hur fungderade det?
Något du skulle rekommendera?
Hur länge var du borta?
Reste du tillsammans med din familj?

http://www.wwoof.org

Tacksam för svar! :-)
Av Ziesta
19 mars 2012 10:22
Hej,

Jag "jobbade" knappt 2 veckor för WWOOF under mitt working-holiday-halvår i Australien 2004. En vecka på en hobbyfarm med tropisk frukt utanför Darwin, och några dagar på en liten getgård i Macksville på östkusten. Jag valde ställena utifrån wwoof-boken med alla ställen i Australien, ringde dem och avtalade om när jag kunde komma dit. Man får ju inga pengar utan mat & husrum. Jag hade gärna "wwoofat" ännu mer men tiden räckte inte riktigt till.

Kan verkligen rekommendera det om man vill komma ut på landet och träffa lokalbefolkningen, och gillar djur och natur.

Jag misstänker att din fråga kanske mer gäller wwoofing i Europa? Det har jag inte provat tyvärr, men har funderat på det. Så vore kul att höra om någon annan kanske har erfarenhet av det. :-)
19 mars 2012 11:03
Vill veta mer om WWOOF över huvudtaget :-)
17 mars 2014 17:04
Jag och två kompisar till är jättesugna på att testa wwoof.
Måste man bli medlem för att ta kontakt med familjer/farmer?

Jg såg att de kostade om man blev medlem och vill bara kolla så att de är en reko sida innan man börjar betala något! :)

Tacksam för svar!! :)
Av Ziesta
20 mars 2014 15:46
Ja, jag var tvungen att vara medlem och betala för att få ut listan med familjer och kontaktuppgifter. Jag tyckte att organisationen verkade seriös, men min erfarenhet av wwoof var ju ett bra tag sen.. :-) Kanske finns någon med färskare info...
1 maj 2014 18:53
Jag är väldigt sugen på att testa wwoofing, i Australien, Italien eller USA helst. Men jag är allergisk mot vissa djur, finns det annat att wwoofa med annat än med djur? :)