Missat mellannamn på biljett

28 feb. 2023 07:09
Visningar: 972
Hej!
Jag råkade missa skriva in mitt mellannamn på min flygbiljett.
Jag bokade biljetter via Supersavertravel.
Dom ville först ha 418 kr för att påbörja ärendet. Sen ytterligare 280kr

”This email is to inform you that upon checking with Lufthansa there is a name correction of of 280 SEK + any difference in tax if any.”

Och nu kom ytterligare begäran:
”According to the rules set out by the airline it is possible to change the name with their fee of 4975 SEK.”

Jag har betalt 280 + 418kr och har pratat med dom efter det. Då sa dom att namnändringen skulle ske men så kom alltså detta mail på en rejäl summa på 4975kr.

Jag har bokat för min familj men råkade glömma mitt mellannamn.
Kristin Therese Lindén- är det korrekta.
Så på biljetten står det alltså Kristin Lindén.

Vi flyger med Lufthansa och vi ska åka till Pisa/Italien men byter i Frankfurt båda dit o hemväg.

Någon som vet hur petiga dom är på Lufthansa?
Känslan är att Supersavertravel inte är seriösa men nu har jag ju bokat via dom, så det är som det är.

Kan jag göra en namnkorrigering direkt hos Lufthansa? Ej via Supersavertravel?
Någon som vet?

Känns oroande att det skulle bli något problem om jag inte korrigerar mitt namn men också väldigt irriterande att betala in ytterligare 4975kr (lika mycket som en biljett kostade)

Någon som vet och kan råda mej?

Jag ska ringa Supersavertravel idag igen och frågan om detta mail med ytterligare kostnad.

Tacksam för svar!

Hälsningar
Kristin
28 feb. 2023 08:40 (redigerad)
Det räcker med ett förnamn! Helt onödigt att skriva fler.
Och boka direkt med flygbolaget nästa gång.

/ En som sitter i check-in på Lufthansa
28 feb. 2023 09:01
Ok va bra!!
Stort TACK för snabbt svar!
Ja det är sannerligen sista gången jag bokar via Supersavertravel.
Jag pratade med dom nu igen och dom sa att den summan på 4900kr är korrekt. Det är det Lufthansa vill ha för att namnkorrigera.
Hon rekommenderade att jag skulle kontakta Lufthansa och kolla om jag kan åka på den biljett jag har, (utan att lägga till mellannamn)
Jag antar dock att Lufthansa har som policy att dom säger att namnen måste synka med passnamnen?
Men det borde alltså inte bli några problem med min biljett enligt dej?

Tack!
Hälsningar
Kristin
28 feb. 2023 10:10
Det synkar ju redan med ditt pass. Det enda som är viktigt är att det är samma för- och efternamn som i passet, inte att alla namn är med. Det finns folk som har 5-6 namn i sina pass och det får inte plats i bokningen.
28 feb. 2023 10:52
Ja det är ju sant!
Stort tack för svar igen!

Jag ringde även Lufthansa och dom bekräftade också att mellannamn inte behövs finnas med på biljetten.
Det går bra med för och efternamn bara.

Tack för att du tog dej tid att svara!👍