Minikryssning Bahamas

Av Trem
23 aug. 2019 11:24
Visningar: 190
Planerar en 3 veckors resa i Florida nästa jul och tänkte avsluta med en 4-dagarskryssning till Bahamas. Royal Carribean har en kryssning som passar oss utmärkt tidsmässigt. Vi är två vuxna och ett barn på 11 år. Sitter och velar mellan utsides hytt och balkonghytt - en del av mig vill unna mig lyxen att kunna sitta ute på balkongen - men en annan del av mig undrar om det är värt de tusenlapparna extra? Utnyttjar man det? Är man så mycket i sin hytt? Tacksam för alla tips! Något vi ska tänka på? Undvika?
23 aug. 2019 12:30 (redigerad)
Gissar att det är samma rutt som sonen och jag tog 2015. Miami-Nassau_Coco Cay-(Key West)- Miami

Man tillbringade mkt tid i land, bl a större delen av dagen i Nassau samt hela dagen på stranden i på Coco Cay. Därutöver tillbringade man tiden vid poolen eller i matsalarna. För vår del hade det nog varit bortkastade pengar. Hade bekanta som åkte en hel veckas kryssning inkl balkong, de använde den för det mesta till att torka handdukarna.
Jag ser att kryssningarna nu har en heldag ute till havs så det kanske kan vara trevligt att sitta ute och kolla ut på havet.
Det är ju Karibiska havet och ingen skärgård vilket innebär att det är långt mellan öarna :)

Som sagt, högst personlig uppfattning.
Av Trem
23 aug. 2019 12:58
Citerat från Nisse524:
Gissar att det är samma rutt som sonen och jag tog 2015. Miami-Nassau_Coco Cay-(Key West)- Miami

Man tillbringade mkt tid i land, bl a större delen av dagen i Nassau samt hela dagen på stranden i på Coco Cay. Därutöver tillbringade man tiden vid poolen eller i matsalarna. För vår del hade det nog varit bortkastade pengar. Hade bekanta som åkte en hel veckas kryssning inkl balkong, de använde den för det mesta till att torka handdukarna.
Jag ser att kryssningarna nu har en heldag ute till havs så det kanske kan vara trevligt att sitta ute och kolla ut på havet.
Det är ju Karibiska havet och ingen skärgård vilket innebär att det är långt mellan öarna :)

Som sagt, högst personlig uppfattning.
Låter som samma kryssning! Har mer och mer också börjat tänka den tanken, att man inte tillbringar så mycket tid i hytten. Heldagen på havet är mer troligt, med en 11-åring i sällskapet, att man tillbringar på däck vid poolen! Kanske bättre att lägga dom pengarna på annat roligt :)
Av Trem
12 sep. 2019 09:56
Har nu på riktigt börjat ta tag i detta och kollat runt ordentligt på alternativen för en minikryssning i början på januari. Tycker ju utan tvekan att Royal Caribbean ser mest lockande ut, med mycket aktiviteter ombord och stoppet på CocoCay. En sådan kryssning skulle landa på ca 15000:- för min familj MEN i sista steget visar det sig att det läggs på 1000:-/pers i skatt och hamnavgifter. Finns det fler dolda kostnader i en kryssning? Jag har koll på att det är all-inclusive exkl dryck som gäller ombord och att man själv står för alla kostnader i land såklart! Men jag undrar på CocoCay - ingår hela den här fantastiska vattenparken i priset? Eller det är något som tillkommer? Vill inte få en chock sen att det kostar tusenlappar extra att nyttja detta....
Har sett att även Norwegian Cruise Line och Carnival Cruise har 4-dagarskryssningar samma dagar - hur är dessa i jämförelse med Caribbean?