Miami och Key West

Av Malinsb
19 okt. 2017 12:55
Visningar: 391
Hej. Hur är det att turista i södra Florida nu efter Irma, någon som är eller nyligen har varit där. Vi funderar på att åka v 8, så är ett tag kvar. Vill bara veta vad man isf kan förvänta sig.
21 okt. 2017 14:04
Hej,
Jag har ett hus på Miami Beach som jag njuter av så ofta som möjligt. Dagarna efter Irma så drog jag dit för att se om jag behövde laga något. Det var en hel del bråte på gatorna och det fanns en hel del som var utan ström, men i det stora hela så var det inga problem. Just nu är min mamma på plats i huset och de var även ner till Key West häromdagen, och har meddelat att allt är underbart.

Ni behöver inte oroa er för hur det är under vecka 8. Det är bara att dra dit och njuta!
Av Malinsb
21 okt. 2017 15:57
Tack, det låter ju bra. När jag ändå har dig på tråden. Vi gillar verkligen värme och förstår ju att det inte kommer vara Thailandsvarmt i Miami på sportlovet. Vi tänker oss även några dagar nere på Key West, men hur svårt, dyrt, bra eller dåligt är det att ta sig till Bahamas för ytterligare några dagar. Vilken av öarna isf.? Vi är borta 12-14 dagar sammanlagt. Ang ditt meddelande. Inte otroligt att det skulle vara intressant, beroende på planeringen för övrigt. Återkommer i frågan.