Melbourne höst 2011! Nån som oxå vill flytta med?

Av Mdsan80
31 maj 2011 22:49
Visningar: 648
Hej hopp!

Jag är en tjej på 30år som har stora planer på att flytta till Melbourne till hösten, vill du följa med??

Har ett fast jobb i Oslo, så jag hade tänkt dra ner och leva livet i 6-8 månader :) Jag firade min födelsedag där i Dec / Jan och blev helt förälskad i landet, så just nu vill jag bara dra tillbaka.
Hade vart kul att få kontakt med likasinnade personer dvs. spralliga glada folk som vet hur man njuter livet. Vi behöver ju int bli bästa kompisar och hänga 24/7, men man kanske kan få till en bra start på flytten tillsammans. F.ex hitta lägenhet, leta jobb, utforska nattlivet m.m

Låter detta som nått som passar dig, hör av dig!! :)
Jag kan oxå nås på (Logga in för att se e-postadress)

Kramar Maria
Av Jennyye
15 sep. 2011 20:38
Hej!

Jag åker ner till Melbourne den 13 november o träffar gärma nytt folk. Jag åker ned på ett work and travel visa o hoppas att vi ses!

:D
Av Mdsan80
16 sep. 2011 15:11
Hej,

Så kul! Bara hör av dig när du kommer ner.
Jag åker själv, så hade vart jättekul att komma i kontakt med andra :)
Har väl förhoppningsvis jobb och lägenhet innan du kommer ner.
Ses snart!

/ Maria :)
Av Jennyye
10 okt. 2011 13:02
Det låter jättebra!

Har du facebook? lite lättare att prata där :)
Av Mdsan80
10 okt. 2011 22:20
Det har jag https://www.facebook.com/profile.php?id=893745471 Kan vara lite svår att hitta. har ett ganska vanligt namn. Maria dos Santos.Min bild är på mig och en blond väninna. Jag har svarta kläder och hon har en grå topp och svaer kjol. Om du inte hittar, sänd mig ditt namn ;)
Jag kom ner i fredags och älskar det :)

Cheers
Av Hana25
2 nov. 2011 20:35
Hej! Har du hunnit åka än? Är riktigt sugen på att åka och skaffa jobb i Melbourne typ nu nu nu :) Har dock inte kontakter, mitt ex kommer därifrån och när vi reste dit hann jag inte knyta kontakter då vi bara hängde med hans familj o vänner. Kan ju alltid ta kontakt med dem när det gäller tips/råd o sånt. Men jag älskar staden! Jag bor i Stockholm.
Av Mdsan80
6 nov. 2011 02:47
Hej!

Yup, jag har flyttat ner. Har vart här i snart 4 veckor nu :)
Har hittat lägenhet, jobb och trevliga folk. Älskar livet här nere.
Bara att hoppa på ett flyg ;) Det mesta ordnar sig när man kommer ner. Bara se till att du har nånstans att bo typ första veckan. Jag hjälper dig gärna om du har några frågor. Har ny mail: (Logga in för att se e-postadress), bara att höra av sig.

Kram Maria :)
Av Jennyye
6 nov. 2011 22:26
Vad skönt, nu blir jag lite lugnare. :D hur fick du jobb och vad jobbar du med ? Måste börja söka direkt när jag kommer ner.. OM EN VECKA :D
8 nov. 2011 09:07
hey är på väg att boka biljett till melbourne nu för åka ner i januari. Några tips du som är där nere? Och vad anser du man ska söka boende? Typ hostel lr boka hotell för första tiden? Svårt med hitta jobb och lägenhet? Kram Linn
22 nov. 2012 12:26
Hej....

Är verkligen inspirerad av dina beslut och funderar själv för att göra likadant :)

mvh från det kalla Sverige