Medlemsträff i Helsingborg, NY VERSION

10 juli 2009 00:59
Visningar: 685
Hej, alla ni som har möjligheta att komma till Rg-träffen i Helsingborg
den 15/8.
Vi har tidsmässigt tänkt oss följande:
Klockan 16 träffas vi vid Knutpunkten.

Vi ska därefter ta bussen till Fredriksdal,
(där Eva Rydberg har sina bejublade sommaruppträdanden).
Kolla gärna på bifogad fil.

http://www.fredriksdal.se/Main.aspx?epslanguage=SV

För er som inte varit där blir det en upplevelse.
För er som varit där är det dax igen.

Om ni av någon anledning inte vill eller har möjlighet att vara med här,
kommer vi att "tura" som är en specialitet här i Helsingborg.
Räkna med att färjan går vid ca. 19 tiden. Mer exakt tid senare.
Prisbilden kan vara på max 200 kr PP, för mat och kanske en öl eller ett glas vin.
Dock inget pris jag kan bekräfta ännu.
Mer information kommer också senare.
Jag har noterar er som sagt att ni ska komma!
För er som funderar? Funderar inte så länge till, skulle vara mycket trevligt att få flera
"ja, jag kommer.
Glöm inte att du gärna får ta med "din" respektive.
'Mvh
Ingemar_e
Ingemar
Av Ivan
10 juli 2009 10:24
Tyvärr Ingemar är jag bunden på annat håll just då.

Men en fråga.
Trodde det skulle vara "All Inclusive" — så varför "Glöm inte att du gärna får ta med "din" respektive."?

Hälsn
Ivan
10 juli 2009 11:30
Eftersom jag bor i Helsingborg, alldeles intill Fredriksdal, så tänker jag gå direkt till Huvudingången där och invänta eventuella bilister, som vill vara med på en vandring i det förtjusande Fredriksdal. Vi har årskort för oss där och ofta går dit, så vi kan en hel del om stället och kan berätta lite för er. Men du/ni som väljer att komma direkt dit, berätta det för Ingemar, så han inte behöver vänta in dej/er.

Gilla
Av Elgona
10 juli 2009 16:34
så trevligt de låter...
Av Crista
12 juli 2009 00:00
Hej!
Vi kommer två personer också...sluter upp vid knutpunkten.
Ska bli roligt att få se både nya och gamla ansikten igen.
Vi ses :-)
Ellinor
13 juli 2009 23:11
Tackar Crista och jag hälsar er välkomna till Helsingborg och Rg-träffen den 15/8
Ingemar_e
15 juli 2009 09:49
Jag säger som Ingemar. Kul Crista att du vill komma ner till Helsingborg. Kul alla andra också förstås.

Gilla
Av Mpc
15 juli 2009 10:20
ska bli roligt att få träffa er alla som nu kommer eller va säger ni själv
19 juli 2009 00:40
Tog mig frihet att kopiera de senaste inläggen från min "gamla" sida om medlemsträffen i Helsingborg.



Marilcj säger:
Hade varit jättetrevligt men tyvärr e de jobb och bröllop just denna dag!

Hoppas ni får trevligt!

Mari
Postat 2009-07-18 15:58 Citera | Anmäl


Mpc säger:
syn du kan ju flyta på bröllopet
Postat 2009-07-18 16:28 Citera | Anmäl


Mpc säger:
när det gäller övernattning så hör med http://www.villathalassa.com/ som liger mitt i stan nästan ta ca halvtimma att gå till centrum

http://www.hbgturist.com/hem.htm

Eller så tittar ni
http://www.booking.com/city/se/helsingborg.sv.html?aid=31001...
Postat 2009-07-18 16:35
Av Mjorumm
19 juli 2009 13:03
Hejsan Ingemar

Trodde jag skulle kunna komma men tyvärr kan jag inte. Är kattvakt en vecka och den hämtas den 17 aug
(godistjuven) Får hoppas på en efterföljare nästa år istället

Christina
Av Candy
19 juli 2009 22:34
Hej!

hade laddat starkt för att komma, men min bästa vän fyller 40 år. Och just den dagen är dety stort kalas. Han skulle bli jättebesviken om jag inte kom (Och eftersom han är min närmaste kollega får jag hålla mig inne med honom så jag kan ta ledigt och resa ofta:-) )
19 juli 2009 22:57
Citerat från candy:
Hej!

hade laddat starkt för att komma, men min bästa vän fyller 40 år. Och just den dagen är dety stort kalas. Han skulle bli jättebesviken om jag inte kom (Och eftersom han är min närmaste kollega får jag hålla mig inne med honom så jag kan ta ledigt och resa ofta:-) )
Va synd att du inte kan komma, men förhoppningsvis/troligtvis blir det en trevlig träff och därmed skapas förutsättningar för flera helsingborgsträffar.

Ingemar
Av Elgona
20 juli 2009 07:56
om jag hittar ett ok boende o inget kommer emellan så anländer jag..
Av Tubbe
21 juli 2009 09:37
Hej, jag skall försöka komma loss,har lovat att ställa upp på bilträffen Vallåkra.

Hör av mig när jag vet mer.

/ Må gott Rickard
21 juli 2009 23:39
Citerat från tubbe:
Hej, jag skall försöka komma loss,har lovat att ställa upp på bilträffen Vallåkra.

Hör av mig när jag vet mer.

/ Må gott Rickard
Hej Tubbe, va trevligt. Hoppas du hör av dig asap.
Håller på att beställa, men det är ingen panik ännu.
Mvh
Ingemar
23 juli 2009 23:31
Hej!

Tyvärr är jag bokad på annat håll, men jag hoppas att ni alla får riktigt trevligt. Härligt initiativ.
Has en fortsatt go sommar.

/ Cecilia
Av Mpc
23 juli 2009 23:34
Citerat från famlofquist:
Hej!

Tyvärr är jag bokad på annat håll, men jag hoppas att ni alla får riktigt trevligt. Härligt initiativ.
Has en fortsatt go sommar.

/ Cecilia
syn hade varit trevlig att få träffa er
24 juli 2009 00:17
Cecilia, blir det som jag tror, kommer vi att ha flera träffar i nordvästskåne,.
Ingemar
26 juli 2009 19:42
Hej alla RG-vänner,
det börjar dra ihop sig till Rg träffen i Helsingborg den 15/8.
Ni är en del som sagt att ni ska försöka komma.
Vore jättetacksam om ni senast torsdag 30/7 har möjlighet att (hoppas på positivt svar) svara om ni kan komma.
Så länge, ha det gott i sommar (värmen).
Kommer att mer detaljerat återkomma i slutet av veckan,
Ingemar
27 juli 2009 16:20
Tack Ingemar, för nu är vädret inte det allra bästa. Det regnar visserligen inte, men bättre kunde det vara. Det hoppas vi att det kommer att bli på medlemsträffen i Helsingborg också.

Gilla
29 juli 2009 21:44
Jag kommer! Själv... mannen blir hemma.
Jobbar innan i Eslöv, som jag tidigare skrev. Kör alltså till Helsingborg direkt.
Kollar med ditt program vad ni gör och var, och hör av mig till dig och bestämmer vidare. Behöver något/några tel.nr... så hittar jag Er:)
hörs mer sen!
Gunilla
Av Bengtar
29 juli 2009 21:58
Hej Ingemar.
Det skulle vara heltrevligt att komma.
Jag är i skåne den helgen, men i "himmelriket Bromölla".
Tvånget är att måla ett matrum och sen att inviga nymålningen med ett par kilo vätterkräftor. Man får välja.
Jag ser på de anmälningar du fått att Ni får det trivsamt. Jag blir en aning avis.
Ha det gott på Er "fest" så ska jag göra det bästa av min.
Bengt
29 juli 2009 22:29
Citerat från femtioplus:
Jag kommer! Själv... mannen blir hemma.
Jobbar innan i Eslöv, som jag tidigare skrev. Kör alltså till Helsingborg direkt.
Kollar med ditt program vad ni gör och var, och hör av mig till dig och bestämmer vidare. Behöver något/några tel.nr... så hittar jag Er:)
hörs mer sen!
Gunilla
Hej Gunilla, glad att du kommer.
Precis som du skriver kommer det mer information när jag/vi har allt klart.
Jag har en ovärdelig hjälp av Gullsing.
Mvh
Ingemar
29 juli 2009 22:32
Citerat från bengtar:
Hej Ingemar.
Det skulle vara heltrevligt att komma.
Jag är i skåne den helgen, men i "himmelriket Bromölla".
Tvånget är att måla ett matrum och sen att inviga nymålningen med ett par kilo vätterkräftor. Man får välja.
Jag ser på de anmälningar du fått att Ni får det trivsamt. Jag blir en aning avis.
Ha det gott på Er "fest" så ska jag göra det bästa av min.
Bengt
Hej Bengt.
Sa du vätterkräftor???
mums säger jag.
Vi får hoppas att du vid annat tillfälle har möjlighet att vara med.
Som du skriver, förutsättningar för en trevlig träff finns absolut.
Du får sörpla vidare! Skål!
Mvh
Ingemar
31 juli 2009 20:10
Det kanske finns fler, som kan tänka sej att komma till Resguidenträffen i Helsingborg. Hör av er till Ingemar_e och anmäl, om ni vill komma. Programmet är ju ordnat så, att vi ska gå till Fredriksdals Friluftsmuseum på eftermiddagen och på kvällen "turar" vi. Eventuellt kan du ju nöja dej med att endast "tura".

Att "tura" är i Helsingborg, att man går ombord på en färja och reser fram och tillbaka ett fritt antal gånger. Där finns det möjlighet att äta och dricka gott. Ingemars idé är att vi samlas och äter en bit mat och dricker lite gott och underhåller oss med varandra. Det måste ju vara roligt, att få se ansiktena på de Alias vi har här. Även jag lägger mej i och önskar flera än de, som redan har anmält sej: Välkomna!!!

Gilla
3 aug. 2009 22:49
Så var det dags för lite nyheter.

Man ska bygga om helt och hållet på Järnvägsgatan i Helsingborg. Det blir inte färdigt förrän i oktober tydligen. Man kan alltså inte köra bil in på Järnvägsgatan, för den är helt avstängd. Endast bussar och taxi kan köra in till torget utanför hotell Marina Plaza. Det går inte att lämna eller hämta någon där. Försök att undvika att ta bilen in till stan. Parkera på annat håll för säkerhets skull. Jag återkommer med ytterligare, sen jag har fått besked om varifrån bussen till Fredriksdal går.

Gilla
3 aug. 2009 22:56
Bra information Gilla.

Jag har nu sänt ut information till dem som kommer (via meddelande).
Vill nämna att det fortfarande finns plats för flera.
Så har du möjlighet tveka inte, det är bara att kontakta mig.
Slutbeställningsdatum är den 9 aug så du har en tid på dig.
Ingemar_e
Av Andree
5 aug. 2009 00:18
Är tyvärr förhindrad att komma till träffen i Helsingborg.
Fredriksdal har jag aldrig besökt och har inte "turat" sedan 70-talet så det hade verkligen varit kul att få uppleva.
Önskar er som kommer dit en riktigt trevlig träff.
Mvh
Eva-Lena
8 aug. 2009 21:42
På måndag sista anmälningsdag för vår träff i Helsingborg.
Mvh
'Ingemar