Malysias östkust

Av Trizza
12 jan. 2007 14:47
Visningar: 819
Hej!
Vi ska flyga till Malysia den 20/2 och har tänkt oss trippen KL-Taman Negara (med tåg och båt)-övärlden på östkusten. Vi har dock fått olika uppgifter på när monsunen slutar är det överhuvudtaget öppet på öarna i slutet på februari i början på mars? Är det någon som har hittat några riktigt fina öar? Är det lätt att få boende? Prisnivå?
Av Mariat
4 mars 2007 23:57
Gjorde denna resa i april 2002 och då var det underbart. Tog en titt i min gamla Lonely Planet och där står det att monsunen på östkusten pågår november till februari och att det mesta då stänger ner...
Av Elvan75
10 apr. 2007 20:03
Hej Trizza! Jag var i Malaysia hela februari månad men kunde inte åka till östkusten pg a dåligt väder. Du kan väl berätta lite om östkusten, hade varit kul att höra lite. Ska nämligen tillbaka nästa år hade jag tänkt för att se de fina öarna, bla a Tioman. Elvan75
Av Fridap
11 apr. 2007 14:46
Hej
Jag och min pojkvän besökte Malaysias östkust i April 2004. Vädret var då helt underbart. Har hört att det ska vara lite sämre väder månaderna innan. Kan verkligen rekomendera Palau Perenthian och ett hotell som heter Abduls charlet. Billiga rena stugor direkt på stranden. Vi hade bokat stugor för en vecka hemma innan vi åkte, men det var absolut inga problem med att boka på plats de andra två.