Malaysia

18 dec. 2019 09:51
Visningar: 76
Hej! Jag och min särbo ska åka till Malaysia i februari. Vi ska ta oss från Kuala Lumpur till Tioman. Kan man åka tåg till Mersing eller är det buss som gäller? har googlat ang det men det är lite luddigt. Är det någon som vet?
Av Erik777
19 dec. 2019 15:22
Det går inga tåg till Mersing. Du kan åka tåg till Kluang och därifrån buss eller taxi. Ladda ner taxiapparna Grab, Maxim, Mula och MyCar så kan du själv se vad det kostar med de olika bolagen. Enbart Grab verkar kunna hantera svenska betalkort i nuläget, med övriga är det cash som gäller.
Av Erik777
19 dec. 2019 15:22
Det går inga tåg till Mersing. Du kan åka tåg till Kluang och därifrån buss eller taxi. Ladda ner taxiapparna Grab, Maxim, Mula och MyCar så kan du själv se vad det kostar med de olika bolagen. Enbart Grab verkar kunna hantera svenska betalkort i nuläget, med övriga är det cash som gäller.
19 dec. 2019 22:27
Ok. Tack så jättemycket för info, då behöver jag inte lägga ner mer energi på att leta tåg till Mersing. Vi har tänkt besöka Kuala Lumpur, Tioman och Langkawi, är det bra platser eller kan du rekommendera några andra ställen?
Av Erik777
20 dec. 2019 07:24
Jag skulle nog kolla upp vädet på Tioman noggrant i Februari. man brukar säga att Mars är den första månaden som monsunsäsongen är över på ostkusten, men jag har aldrig varit på just Tioman.

Kuala Lumpur gillar jag. Langkawi är trevligt om man vill besöka Malaysias Mallorca, det är massturism för Malaysias medelsvensson. Iallafall nu i December när det är skollov i Malaysia. i Februari lär det vara betydligt mindre folk, lägre priser och högre andel utlänningar.

Penang och Cameron highlands är andra trevliga platser, men beror på vad ni söker.