Londonresa i april

31 mars 2008 16:31
Visningar: 122
Hejsan
Kan en ovan resenär våga sig på att fråga om hur det är att ta sig från Heathrow till Londoncentum. Tåg, buss eller tunnelbana (tycker inte om ). Har läst om speciella biljetter som gäller alla färdmedel (nästan). Kan man köpa dom på flygplatsen Är bara van att åka charter tyvärr, men det ska det bli ändring på nu. Tack på förhand
Av Pogge
31 mars 2008 20:46
Hej. Jag bor i London, och kan lova att du har inget att oroa dej för.
Det går tunnelbana ändå in till Centrala London. Piccadilly Line. och biljetten till det köper du vid entrén till T-banan. på flygplatsen. Inget konstigt alls. Vissa använder sk Oystercards, men det är ju mäst för dom som bor här.
Sen vet jag att man kan ta tåg till Paddington också, men det är mycket dyrare. Då rekomenderar jag t-banan istället. som ändå går ovan jord nästan hela vägen in till Centrum.

www.tfl.gov.uk
Är transport of Londons hemsida och där kan du ju kolla in tunnebana kartan också. Så ser du ju exakt vad du ska hoppa av eller byta.

Har du några mer frågor så hör gärna av dej.

Johan

Av Peter62
31 mars 2008 23:10
Kika in på www.visitlondon.com ... finns lite tips där :)

Var självdär första gången i Jan -08 .....gick kanonbra,var lite orolig ,men det var ingen fara.. llätt att åka med tunnelbanan t.ex

Mvh Peter
Av Missx
2 apr. 2008 23:42
Själv tycker jag att åka tunnelbana är riktigt unket den långa vägen....men sen har jag lätt att bli åksjuk också. Bättre då med expresståget som tar 15 min till Paddington, fast det beror ju iofs på också vart du ska sedan, om Paddington ligger bra till för dig eller inte..