Lockpriser

Av Michav
19 dec. 2011 16:08
Visningar: 205
Hej,

jag är inne på Reseguiden relativt ofta och ser att vissa företag verkar köra med lockpriser. Är det så att de sitter på slöa datasystem som inte tar bort köpta resor? Eller är det lockpriser?

Vad har Reseguiden för policy?

Nu har till exempel VING haft resor till Kenya från 2999kr i en veckas tid, men på VINGs egna sida är dessa resor alltid slut. Apollos resor däremot finns kvar.
Av Roy
20 dec. 2011 10:10
Hej!

Detta är inte bra och inte acceptabelt. Vi är till för resenärerna och vår policy är att alla priser skall vara så uppdaterade som det är tekniskt möjligt, lockpriser tillåts inte.

Viss eftersläpning blir det tyvärr alltid, då vi hämtar informationen vid vissa tillfällen under dagen. Särskilt gäller detta de mest attraktiva resorna, som snabbt kan bokas upp.

Men här har felet varit i flera dagar, så det har andra orsaker.

Jag gissar att detta är ett tekniskt fel och kommer att genast kontakta Ving för kontroll. Återkommer om detta, tack för informationen.
Av Michav
20 dec. 2011 10:39
Tack för svaret och en i övrigt suverän sida!

God jul!
20 dec. 2011 10:42
Citerat från roy:
Hej!

Detta är inte bra och inte acceptabelt. Vi är till för resenärerna och vår policy är att alla priser skall vara så uppdaterade som det är tekniskt möjligt, lockpriser tillåts inte.

Viss eftersläpning blir det tyvärr alltid, då vi hämtar informationen vid vissa tillfällen under dagen. Särskilt gäller detta de mest attraktiva resorna, som snabbt kan bokas upp.

Men här har felet varit i flera dagar, så det har andra orsaker.

Jag gissar att detta är ett tekniskt fel och kommer att genast kontakta Ving för kontroll. Återkommer om detta, tack för informationen.
Detta har påpekats tidigare och det har varit så i säkert minst ett halvår.
Av Michav
20 dec. 2011 10:49
Var det Ving då också eller annan leverantör?
Av Roy
20 dec. 2011 14:14
Hej igen!

Det var ett tekniskt fel, vi av någon anledning 2-veckorsresorna istället för till 1-veckas vilket priset avser. Vi försöker hitta orsaken och lösa det så snart vi kan.

Här hittar du resan som avses:
http://link.reseguiden.se/cznJJAnALlh9tTktkJ7uig
Av Michav
20 dec. 2011 14:20
Hej,

ja länken funkar ju men inte från RG. Går man in på Vings sida direkt så finns det ju resor men jag antar att det ligger i deras intresse av att fixa kopplingen.

Tack för engagemanget!
21 dec. 2011 09:33
Man fär nog inte ta så hårt på de lägsta priserna de resorna försvinner fort och det kanske inte är helt konstigt att det inte är uppdaterat hela tiden,däremot kan man ju få en hint om prisbilden och de aktuella priserna finns ju på respektive bolags sistaminuten sidor.

Jag brukar använda sökmotorer typ den som finns här på RG för att som sagt få en hint om prisbilden, sen söker jag via respektive bolags sidor för det mest aktuella priset tycker det är enklaast utan en massa mellanhänder.

Det är bara så att söksidorna typ rg är trots allt som bäst 2:a i informationsledet i de flesta fall.