Lesbos

4 juni 2006 06:33
Visningar: 1669
Mamma och jag reste till Lesvos och bodde i molivos. Tog över 2 timmar med bussen till hotelet.
När vi närmade oss molivos såg vi den upplysta borgen ovan för byn fantastiskt.
Det var kollmörkt när vi tog oss genom gränderna till hotelet. Vi fick lägenhet fast vi bara bokat hotelrum, när jag gick ut på balkongen för att se vart hotelet låg, tittade jag upp och möttes av synen av den upplysta borgen perfect bästa rumet.
Utsikten från balkongen dagtid är så vaker att det värker i hjärtat.
En dalgång inramad av höga berg.
Gröna och bruna fält, massor av olivträd och vita hus med tegeltak uttsprida lite här och där.
Och det blåa havet i uttkanten och en disig blå himmel över alltihoppa.
Och bakom oss den mäktiga borgen som lyses upp om natten mot den svarta natthimmlen.
Av 368577
5 juni 2006 08:30
Grekland är underbart, vi har varit runt på många öar i den Grekiska övärlden, bland de vackraste öarna var nog Hydra och Zakhyntos. Men favoritön har alltid varit Samos, där vi varit minst femton gånger och knutit långvarig bekantskap med många trevliga Grekiska familjer.
Av Keju
5 juni 2006 22:31
Vi var på Lesbos, eller Mytilini, 2002. Bodde i Petra. Vi hyrde moppe och såg oss omkring bl.a. i Molivos. Underbar gammal by. Finns lite bilder på http://www.juhlin.nu/foto/mytilini/index.htm

Vi är Grekland "fan" och i sommar ska vi besöka tre öar. Vi flyger till Rhodos och efter några dygn vidare till Symi och sist Tilos.Sammanlagt ska vi vara ute drygt två veckor. Jag har inte varit på någon av öarna och det ska bli spännande att se hur olika/lika öarna är.

Vi har hunnit besöka 10-12 öar och snart är det dax att återvända till favoritöarna (Naxos, Samos, Kefalonia....).
6 juni 2006 01:52
Vi var också där 2002 i slutet maj början juni tror jag reste med apollo.
24 juni 2006 16:49
Var också där i början av juli 2002, reste med Apollo och bodde på Pebbles Beach, ett trevligt familjärt hotell i en liten by. Till närmsta stad var det drygt 3 km.