Landvetter-Heathrow-Philadelphia-San Juan

Av Pvfreak
8 dec. 2016 22:10
Visningar: 146
Har en lite knepig fråga kanske. Vi ska flyga till San Juan, Puerto Rico som tillhör USA. Från Landvetter blir det med British Airways och från Heathrow blir det American Airlines resten av vägen. I Philadelphia har jag förstått att vi ska hämta ut bagaget, och gå igenom tullen. Efter tullen ska man lägga incheckat bagage på ett band. Kommer man ut i ankomsthallen efter det? Grejen är att vi har lite grejer med till vänner i Philadelphia, kan man plocka ut detta ur incheckat bagage innan det läggs på bandet? Och träffa dem i ankomsthallen? Vår flight anländer Philly 15:35 och flighten till San Juan går 17:55, borde ju räcka med tiden.
Av Birgere
8 dec. 2016 23:25
Var ett tag sedan jag transiterade just i PHL men spontant skulle jag säga ja på frågan. Tänk bara på att gåvor är bara tullfria upp till ett visst värde.
Av Hawaii
9 dec. 2016 00:03
Efter att ni tar ert baggage av bandet har ni ju full kontroll över det och kan givetvis ta ut något från incheckat baggage och antingen stoppa det i handbaggaget eller helt enkelt ha det i handen. Tullen bryr sig inte om var i baggaget du har olika grejer. Enda mindre kruxet, som inte har med baggaget att göra: se till att ni vet exakt VAR ni ska träffas och ha en backup plan om det blir försening.
Av Pvfreak
2 jan. 2017 23:07
Nu är vi hemma igen och det funkade utmärkt. Efter customs kunde man välja att gå till vänster, ut till ankomsthallen, eller höger till bandet där man skickade bagaget som skulle checkas in igen. Innan vi gick in där packade vi ur det som vännerna skulle ha och pratade med en vakt innan vi lade väskan på bandet. Jodå, det gick bra att göra som vi tänkt, så vi gick med handbagaget ut till ankomsthallen och träffade våra vänner. Hade väl c:a 10 minuter på oss, sedan tog vi hissen ner en våning och gick några hundra meter till säkerhetskontrollen där vi skiljdes åt. Tack för tipsen!
Av Hawaii
3 jan. 2017 00:50
Kul att höra att allt fungerade som ni hoppades!