Kuba-Mexiko-Guatemala-Peru-Bolivia-Brasilien planerad, hänga på?

24 juli 2017 09:01
Visningar: 177
Hej hej!

Jag har planerat min resa solo, vill uppleva mycket och har bara tio veckor på mig! MEN det vore ju roligt om någon av er på Reseguiden har liknande planering och kanske vill ses nånstans på vägen!

Är en 27-åring som reser för att uppleva kulturen och den fantastiska naturen. Dykning, någon vandring (obs ej tält, för gammal för sånt), titta på fina platser, prata strunt med främlingar - det är sånt jag gillar och vill göra på min resa. Dricker endast i undantagsfall (pga baksmällor från helvetet). Du som ev vill hänga med bör nog ha samma inställning till resandet som jag och främst vara ute efter att insupa atmosfären och inte ayahuasca. ;)

Har redan nu bokat resesträckorna Sthlm-Kuba-Mexiko och hemresan Rio-Sthlm, resten är grov planering:
20 augusti: Kuba (Havanna, Trinidad)
28 augusti: Mexiko (Cancun, Chichen Itza, Isla Mujeres, Cozumel)
5 september: Guatemala (Antigua, Lago de Atitlan)
12 september: Peru (Iquitos, Lima, Nazca, Cusco, ev en busstur med flera stopp mellan Lima och Titicaca)
28 september: Bolivia (Copacabana, La Paz, Uyuni)
8 oktober: Chile/Argentina (genomresa med buss/flyg via San Pedro de Atacama och Salta för att nå Iguazufallen)
13 oktober: Iguazufallen, Foz do Iguazu (Brasilien)/Porto Iguazu (Argentina)
19 oktober: Rio
26 oktober: flyg från Rio till Sthlm

Så att... några intressenter?

/Vera
30 juli 2017 19:11
Hej, jag har också tänkt att åka till Sydamerika i höst. Tänker liknande som du med vad jag vill uppleva. Hur har du tänkt att ta dig mellan ställena? Heter Fanny Ahlberg på fb så vi kanske kan snacka mer där. :)
31 juli 2017 11:25
Fanny, jag har addat dig på Facebook!