Koh Ngai (Hai) / Koh Muk

9 nov. 2008 14:51
Visningar: 652
Ska resa om en vecka och har planer att ta oss, 2 vuxna och 2 små barn, ner från Koh lanta till någon av öarna Koh Ngai eller Ko muk.
Min fråga är då behöver man boka boende på dessa ställen innan, eller kan man hoppas att de finns folk när båtarna anländer som vill värva oss till att bo hos dem?????
Av Mpc
9 nov. 2008 14:56

Det är nog bäst att ni boka den första natten eller två hemifrån sen kan ni gå runt på öarna o kolla upp o förhandla om priset
10 nov. 2008 20:10
Jag håller med om att man bör boka i vart fall någon natt även om det inte är högsäsong. Kan rekommendera Coco Cottages på Koh Ngai.
Av Mmea
10 nov. 2008 20:52
Jag tror också att man kan behöva boka på Koh Hai. Även om det säkert tillkommit flera ställen sedan vi var där för 3 år sedan är Koh Hai ganska litet och utbudet av boenden måste vara begränsat. Tycker det verkar som att ön bara blir mer och mer populär dessutom.
Av Mpc
10 nov. 2008 20:56
Citerat från mmea:
Jag tror också att man kan behöva boka på Koh Hai. Även om det säkert tillkommit flera ställen sedan vi var där för 3 år sedan är Koh Hai ganska litet och utbudet av boenden måste vara begränsat. Tycker det verkar som att ön bara blir mer och mer populär dessutom.
håller med dig mmea den har bliv popis
10 nov. 2008 22:02
Koh Ngai är helt underbart! Vi var fyra stycken som åkte dit i november förra året, och det var inga problem alls att få boende. Men vill ni vara på den säkra sidan så är det ju bäst att boka. Koh Hai Villa bodde vi på, och det var ett jättemysit ställe, och prisvärt (rätt billigt). Coco Cottage såg väldigt fint ut också! Trevlig resa!
Lina
Av Mal
13 nov. 2008 12:02
Boka åtminstone några nätter, både Koh Ngai och Koh Muk är otroligt populära och jag har aldrig sett någon "turistraggare" i farten på stranden.