Jack's flight club för billiga spontanresor

Av Birgere
30 maj 2019 14:32
Visningar: 459
Efter att ha varit på 2 spontanresor till sydöstra USA samt Prag och en ytterligare resa bokad till Rom är det hög tid att dela med sig.
Det finns en sida som heter Jack's flight club, jacksflightclub.com, som enbart jobbar med att hitta bra flygpriser.
Dom har dels en gratisversion som ger veckovis en hel del bra tips samt en betalversion 39€/år där man får info flera gånger i veckan och kan välja från vilka flygplatser, tex ARN, BMA, GOT, CPH och OSL.
Det tipsas både om långresor och weekend resor och allt dom gör är att peka på priserna i Momondo och Google Flights. Sedan får man boka som vanligt utan deras bidrag.
Började själv med gratisversionen och plockade upp en resa till Atlanta och hem från Orlando för 2300kr, fick blodad tand och köpte deras premium paket och därefter bokade Rom o Prag weekendresor.
Visst har sökmotorerna bevakningstjänster men vill man vara spontan så kan man ju inte ha koll på allt. Vi har flugit med Delta/KLM, SAS och Norwegian från Kastrup. Hade man haft obegränsat med semester hade vi redan bokat Sydafrika och Japan.
30 maj 2019 15:08
om jag vill ut på en spontanresa. då kan jag gå in på momondo och söka efter bästa pris. Vad är det denna sida gör som inte momondo gör menar du?

Känns som att man betalar för ingenting.
Av Birgere
30 maj 2019 15:53
Citerat från Andreassofus:
om jag vill ut på en spontanresa. då kan jag gå in på momondo och söka efter bästa pris. Vad är det denna sida gör som inte momondo gör menar du?

Känns som att man betalar för ingenting.
Då begränsar du dig till här o nu samt specifika destinationer.
Ingen av dom resorna vi bokat har varit på något sätt planerade utan helt spontana då det var j...t billigt.
Dom resor som jag planerar i tid o destination använder jag bevakningar istället.
Det som dom fångar upp är korta kampanjer hos flygbolagen.
Hade jättegärna dragit iväg till San Francisco med BA i höst för 2200 eller Taiwan för 3200 eller Miami direkt med SAS 2500, Istanbul 800kr, New York 1700, Tokyo 3000 osv osv.
Det blir en annan typ av planerande, man får ett mail... wow NYC 1700 måste bara dra iväg 4-5 nätter eller HK i business för 6500 😁😁
Av Zahide
30 maj 2019 18:56
Nu läste jag nog bara som hastigast, men tyckte avresan sker endast från Storbritannien och Irland.
Får man flera valmöjligheter i betalpaketet?
Av Birgere
31 maj 2019 01:08
Citerat från Zahide:
Nu läste jag nog bara som hastigast, men tyckte avresan sker endast från Storbritannien och Irland.
Får man flera valmöjligheter i betalpaketet?
Vad jag kommer ihåg för gratisservicen var att du valde antingen UK/Irland eller Europa där Europa är Tyskland, Benelux, Danmark, Sverige o Norge.
Med gratisservicen fick man typ 1 gång per vecka tips om bra flighter från Europa men inte UK och vi bokade vår första resa med gratisservicen. Så börja där och fundera på om du vill ha fler o mer precis erbjudanden men då kostar det som sagt 39€/år eller det finns även kortare tider att välja på.
Av Zahide
31 maj 2019 20:04
Citerat från Birgere:
Citerat från Zahide:
Nu läste jag nog bara som hastigast, men tyckte avresan sker endast från Storbritannien och Irland.
Får man flera valmöjligheter i betalpaketet?
Vad jag kommer ihåg för gratisservicen var att du valde antingen UK/Irland eller Europa där Europa är Tyskland, Benelux, Danmark, Sverige o Norge.
Med gratisservicen fick man typ 1 gång per vecka tips om bra flighter från Europa men inte UK och vi bokade vår första resa med gratisservicen. Så börja där och fundera på om du vill ha fler o mer precis erbjudanden men då kostar det som sagt 39€/år eller det finns även kortare tider att välja på.
Ja jag tror jag får bekanta mig mera med deras sida. Jag vill ju helst flyga från Helsingfors, även Stockholm borde också funka om man hittar riktigt billigt ☺️
Av Birgere
31 maj 2019 22:40
Citerat från Zahide:
Citerat från Birgere:
Citerat från Zahide:
Nu läste jag nog bara som hastigast, men tyckte avresan sker endast från Storbritannien och Irland.
Får man flera valmöjligheter i betalpaketet?
Vad jag kommer ihåg för gratisservicen var att du valde antingen UK/Irland eller Europa där Europa är Tyskland, Benelux, Danmark, Sverige o Norge.
Med gratisservicen fick man typ 1 gång per vecka tips om bra flighter från Europa men inte UK och vi bokade vår första resa med gratisservicen. Så börja där och fundera på om du vill ha fler o mer precis erbjudanden men då kostar det som sagt 39€/år eller det finns även kortare tider att välja på.
Ja jag tror jag får bekanta mig mera med deras sida. Jag vill ju helst flyga från Helsingfors, även Stockholm borde också funka om man hittar riktigt billigt ☺️
Det verkar som att ofta när det dyker upp godbitar så gäller kampanjen på flera av dom skandinaviska flygplatserna så Helsingfors är säker med så länge det inte rör sig om Finnair. Men testa gratisversionen och kolla om kampanjerna även täcker Finland.
Av Mihpan
20 nov. 2019 09:39
Vad jag kommer ihåg för gratisservicen var att du valde antingen UK/Irland eller Europa där Europa är Tyskland, Benelux, Danmark, Sverige o Norge.
Med gratisservicen fick man typ 1 gång per vecka tips om bra flighter från Europa men inte UK och vi bokade vår första resa med gratisservicen. Så börja där och fundera på om du vill ha fler o mer precis erbjudanden men då kostar det som sagt 39€/år eller det finns även kortare tider att välja på.
Förlåt, menar du att du får länkar till bokningssajten i meilet från Jacks flight club om man har premiumtjänsten? I gratistjänsten finns inga länkar, bara info om billiga biljetter. Denna fråga besvaras inte ens på deras hemsida?
Av Birgere
20 nov. 2019 19:06
Citerat från Mihpan:
Vad jag kommer ihåg för gratisservicen var att du valde antingen UK/Irland eller Europa där Europa är Tyskland, Benelux, Danmark, Sverige o Norge.
Med gratisservicen fick man typ 1 gång per vecka tips om bra flighter från Europa men inte UK och vi bokade vår första resa med gratisservicen. Så börja där och fundera på om du vill ha fler o mer precis erbjudanden men då kostar det som sagt 39€/år eller det finns även kortare tider att välja på.
Förlåt, menar du att du får länkar till bokningssajten i meilet från Jacks flight club om man har premiumtjänsten? I gratistjänsten finns inga länkar, bara info om billiga biljetter. Denna fråga besvaras inte ens på deras hemsida?
Dom bifogar alltid en exempellänk till Google flights och en till typ skyscanner/momondo eller liknande så man kan pussla lite själv.
I gårdagens mail så började dom med:
"This week free members missed deals to Japan at €473, direct flights to New York at €203 return, the Gambia at €353 return, and more."