Into the Wild, New Zeeland

16 nov. 2018 21:17
Visningar: 211
Vad göra? Springa långt, vandra, simma i sjöar och utforska naturen, tystnaden, det rika djurlivet och lära känna lokalbefolkningen.

När? Början på februari 2019 och 2-3 månader framåt.

Hur? Gärna med husbil. Leva enkelt och dag för dag. Göra vad som känns rätt att göra just idag.

Med vem? Själv är jag en introvert (säger detta för att på ett artigt sätt upplysa dig om att jag inte vill prata med dig hela tiden;)), naturälskande fysioterapeut och triatlet som trivs som bäst springandes längs med en lerig stig i skogen eller med en riktigt bra bok i ensamhet. Vill gärna resa med likasinnad som känner större dragning till naturen än storstaden.

Låter det här intressant? Låt oss konkretisera planerna så snart som möjligt.

/Josefin
Av Emixan
16 dec. 2018 09:40
Hej! Har skickat PM ☺️
Av Emixan
17 dec. 2018 09:02 (redigerad)
Har skickat privat meddelande till dig🙂
9 jan. 2019 22:17
Hej Josefin!

Jag reser till nya Zeeland 5 februari och söker också någon att resa med. Inte helt bestämt när jag åker hem igen men stannar minst i 6 veckor.

Är 27 år gammal, arbetar också som fysioterapeut hemma i Sverige.

Har liknande planer som du. Älskar att vandra, uppleva naturen och den mesta typen av träning.

Vill gå massa vandringar på nya Zeeland gärna både dagsturer och en del flerdagarsvandringar med tältövernattning också.

Hur har det gått med fika planer, vet du när du åker? Hör gärna av dig! :)
10 jan. 2019 10:14
Hej Lisa,

Vad mycket vi verkar ha gemensamt! Var landar du någonstans? Jag landar 5 februari i Christchurch. Hur ser dina planer ut för den första tiden? Vill du mötas upp på sydön och hyra en husbil ihop? Det låter ju onekligen som om vi vill göra liknande saker. Mina planer just nu sträcker sig till Akaroa och mitten-slutet av februari.

Har du köpt en hemresa än? Har blivit lite osäker på om man måste ha en returbiljett att visa upp när man reser in i landet. Har du förstått det?

Jag har bara en enkelbiljett än så länge, men planerar också att stanna kring två månader.

Med vänlig hälsning, Josefin
13 jan. 2019 12:46
Hej!

Verkligen! Jag är i Australien just nu. Har varit på en ö utan internet några dagar och fullt upp just nu men jag återkommer senare med ett utförligare svar. Jag landar i Auckland men tar mig gärna ner till sydön direkt. Har fått tips om att lägga den mesta tiden där då den är vackrast.

Jag har inte köpt en hemresa ännu, hört olika om vad som gäller men tolkat det som att man behöver en hemresa.