Interrail / tågluff 2015 3 veckor med start 27 juni

17 mars 2015 15:21
Visningar: 259
Tjabba alla ressugna!

Tänkte kolla om någon känner sig sugen att göra en tågresa tillsammans genom Europa.

Jag är öppen för rutten men hade initialt tänkt sthlm - köpenhamn - hamburg - berlin - prag - budapest - ljubljana (balkan) - venedig - flera städer i Frankrike och hem.

Detta är dock väldigt flexibelt, tror mer på roligt sällskap än specifika städer, är säker på att alla ställen har något att erbjuda.

Vad jag vill få ut av resan är att se Europas många ansikten på ett för mig helt nytt ressätt, besöka städer, beundra natur, arkitektur, bada/sola, uppleva kultur och människor.

Skriv om ni seriöst funderar på något sånt här och är hype. Det enda som är oflexibelt är startdatum då semestern på jobbet bara kunde tas då.

mvh
Shirin
29 mars 2015 05:09
Tja! Funderat länge på att göra Europa... Så jag är på :) Om du tycker det är ok att resa med en kille vill säga.

Med vänlig hälsning, Daniel Monell
Av Koollee
10 juli 2015 17:29
Tjena! jag och en polare tänkte skutta på interrail i helgen, du är väl säkert ute nu men har du några bra tips på städer? vi tänkte berlin prag iaf. kommer man ner till frankrike/spanien på 15 dagar?

trevlig resa!:)