Hur skall jag boka flygbiljetterna?

7 juli 2012 17:27
Visningar: 725
Hej,
Jag skulle behöva lite tips om hur jag ska boka mina flygbiljetter. Jag och sambon åker Sverige-Costa Rica, sedan åker han Panama-Sverige och jag Panama-Miami där jag möter upp min mamma som alltså åker Sverige-Miami och vi vill sedan åka hem tillsammans Miami-Sverige.

Är det någon som har har tips på hur jag bäst bär mig åt när jag ska boka? Vill ju gärna åka samma flyg och sitta bredvid varandra. Hittar inga söksidor där det funkar att söka olika för olika personer. Någon som har tips på flygbolag?

Mycket tacksam för hjälp!
7 juli 2012 18:49
Jag hade skrivit ett inlägg på businessclass.se's forum för att få hjälp med att boka denna biljett.
Det kan bli rätt komplicerat då man förmodligen behöver 3st separata biljetter och det kan vara svårt att hitta ett attraktivt pris.
Skriv gärna lite mer info om datum för alla 3 och vilken flygplats i Costa Rica du ska flyga till så kan jag se om jag kan hjälpa dig.
8 juli 2012 21:16
Tack så mycket för hjälpen!

Det är San José vi vill flyga till i Costa Rica, eller det är egentligen inte så noga men kan tänka mig att det är lättast att hitta biljetter dit.

Vårt tidsschema ser ut ungefär såhär:

28-31 januari
Person 1 & 2 : Göteborg-San Jose,
18-22 feb
Person 1: Panama City-Miami, Person 2: Panama City-Göteborg Person 3: Stockholm-Miami
10-14 mars
Person 1 & 3: Miami-Stockholm eller Göteborg
9 juli 2012 13:56
Om man inte åker samma sträckor får man köpa separata biljetter. Det är ingen garanti att ni får sitta tillsammans bara för att ni står på samma biljett. Men boka platserna på nätet innan avresa så brukar man få behålla dem när man väl checkar in.
9 juli 2012 17:24
Jag använde mrjet's multi city funktion och kom fram till detta.
Person 1: GOT-SJO 29/1, PTY-MIA 19/2, MIA-GOT12/3. Pris: 10609:-
person 2: GOT-SJO 29/1, PTY-GOT 19/2. Pris: 9619:-
Person 3: MIA-GOT 12/3. Pris: 4458:-

Person 1&2 kommer att resa med samma flyg från GOT till SJO, men person 1 och 3 kommer inte att resa med samma flyg från MIA till GOT.

GOT=Landvetter
SJO=San Santa maria Int'l
PTY=Tocumen int'l
MIA= Miami int'l
Av Dirgis
11 juli 2012 12:03
Absolut billigast är Exito travel, en Latinamerikansk resebyrå. Köpte tidigare av dem.
Av Dirgis
11 juli 2012 12:11
Absolut billigast är Exito travel, en Latinamerikansk resebyrå. Köpte tidigare av dem.
http://www.exitotravel.com/
Min resa var en multi-stop, Stockholm- Lima- San Salvador- Guatemala city- Los Angeles-Stockholm.
För allt detta betalade jag 15.500kr. Jag är väldigt nöjd med resebyrån och kommer
att använda dem nästa är då jag gör en resa i andra länder i Centralamerika. Eftersom
en del av familjen bor i Hollywood åker jag alltid dit.