Hur göra med flyget mellan bangkok och hat yai?

29 okt. 2011 12:31
Visningar: 556
Tänkte boka mitt flyg mellan Bangkokg och Hat yai.
Fråga 1: Vårt flyg anländer 9.45 tror de går ett 10.45 och ett 12 ner till Hat yai, antar att de blir de som går 12? För på en timme hinner man väl inte checka ut och checka in nytt bagage.

Planen ser sedan ut så att när vi ska hem så tänkte vi flyga till Bangkok 5 december och flyget till sverige går 9 december alltså har vi några dagar att spendera i Bangkok.

fråga 2: Alla översvämmningar, tänk om dom inte är borta till i december och vi inte kan spendera dagarna där. Då kanske de är bättre att flyga så man ansluter direkt i flygplatsen och inte behöver stanna i bangkok (även om de är de vi vill)

Va säger ni? Tror ni man komma kunna besöka MBK mm i böran av december? eller ska vi låta bli att boka hemresan från hat yai - Bangkokg tills vi vet hur läget är. ÄR bara rädd för att flygbiljetterna ska ta slut eller nått sånt och att vi inte kommer hem från Hat yai i tid: )
Av Marilcj
29 okt. 2011 16:36
Pratade med en bekant som arbetar på en av de Thailändska tv-bolagen häromdagen & dec månad anser de inte ska vara nån fara att stanna i Bangkok, de räknar med att 1-2 v till sen ska själva översvämningarna vara över men sen tar det tid att rensa upp & få ordning igen!
Senast för en stund sedan var jag i kontakt m en bekant som kom till BKK igår och gatorna runt Siam är torra & han hade senast idag varit på MBK!

Kolla bara upp så flyget till Hat Yai går från nya flygplatsen oxå så ni inte behöver ta er till Don Mueng, ga flygplatsen, för en hel del inrikes går därifrån!
1 tim är kanske lite väl kort tid i BKK, man vet ju vilken tid det tar att komma förbi Immigration, ska man sen vidare o checka in på nytt e de nog bättre med 12 planet!

Vi har bokat hotell i BKK i dec och har inga tankar på att ändra det utan att vi ska stanna där någon dag innan vi forts ner till lägenheten!
Av Tony - Reseguiden.se
10 nov. 2011 11:57
Du hinner inte byta på en timme så ta 12-planet. Bra att kolla att det är samma flygplats också som sagt ;)
Bangkok i december kommer vara lugnt. Vid sidan av MBK kan jag rekommendera kvarteren runt Bangkoks högsta hotell Baiyoke Sky, inte så långt från MBK och där många grossister köper och säljer jeanskläder. Ha en härlig resa!