Hjälp med tips på bussresa i september!

2 maj 2013 07:35
Visningar: 308
Hej!

Vartannat år åker min arbetsplats på studieresa i början av september.
Är det någon som kan ge lite tips?

Tyvärr så är några flygrädda så tyvärr "tror" jag att flyg är uteslutet, så vi kommer att transportera oss med buss från Sverige till !!!

Vi kommer att vara borta 2 ev 3 nätter och vill gärna ha många sevärdheter nära oss, gärna historiska byggnader och nån enstaka kyrka som man kan besöka.

Med tanke på att det är bara 2-3 nätter så skall resmålet ej vara för långt bort max runt 10h.

Tack på förhand/Muangthai
2 maj 2013 15:37
Danmark har mycket att se. T.ex Skagen. Tyskland, t.ex. Travemünde eller Rügen är också ett alternativ. Blir visserligen lite mer än 10 timmar bort. Annars så finns ju Gotland och det är inte så lång resa dit.
2 maj 2013 20:38
Tack för tipsen!

Vi har resan varit på Skagen samt på Gotland...men skall kolla upp Rügen!
Flera får gärna tipsa om flera resmål!
Av Pelle77
2 maj 2013 22:53
Om ni inte vill flyga kan ni ju kryssa. St. Petersburg skulle jag vilja besöka och se vinterrpalatset. Om flyg ändå går bra så är Warszawa ett annorlunda resmål som jag gillar med god mat och lite saker att se. Jag har varit där 3 ggr. Berlin tar lika kort tid och rekommenderas starkt.
3 maj 2013 14:24
Tack Pelle för dina tips också....men det är redan klart!!

Det blev skåne av alla platser...lite synd, det är alltid lite speciellt att komma utanför sveriges gränser!
Men men det är bara att gilla läget ;-)

//Muangthai
3 maj 2013 18:43
Men Skåne kan vara underbart!!!! (Även om det ju alltid är kul att komma utomlands!)
Vart ska ni? Blev bara nyfiken!
Mvh Vidakatten
3 maj 2013 19:51
Citerat från vidakatten:
Men Skåne kan vara underbart!!!! (Även om det ju alltid är kul att komma utomlands!)
Vart ska ni? Blev bara nyfiken!
Mvh Vidakatten
Skåne är som sagt klart med vart är inte riktigt klart...det snackas om Helsingborg,Lund eller Malmö!
Av Chris52
3 maj 2013 20:53
Då tycker jag att ni åker till Helsingborg och ta en tura till Helsingör. Överfarten tar bara 20 minuter.
Av Babbo
4 maj 2013 23:06
Citerat från chris52:
Då tycker jag att ni åker till Helsingborg och ta en tura till Helsingör. Överfarten tar bara 20 minuter.
Jag röstar också på Helsingborg!
En väldigt trevlig stad, nära till Danmark och många fina utflyktsmål i närheten.