Gran Canaria febr.

Av Beatbox
29 jan. 2007 21:03
Visningar: 1235
Hej
Vi ska åka med Solresor till San Augustin i februari. Har någon därute erfarenheter från hotell Gloria Palace? Är det så bra som det låter i Solresors katalog?
Vi ska bara vara där i en vecka och kommer förmodligen mest att sola om vädret tillåter men VAD får vi absolut INTE MISSA att se/göra?
Mvh Helene

Av Fozzie
31 jan. 2007 18:08
Hej,
Jag har inte några erfarenheter av hotellet, men innan jag upptäckte Thailand så åkte jag till Gran Canaria för att sola mot min psoriasis, och jag bodde då i San Augustin. Ett tips är att ta lokalbussen ner till Puerto Rico där det är betydligt solsäkrare (men trängre) för att få soltid.

San Augustin är enligt mig ett ganska "sömningt" ställe men trivs man med detta så är det helt okej faktiskt. Tyvärr så är maten inte specielt "utländsk" och många talat svenska. Kanske onödig upplysning om ni varit där tidigare. För övrigt så trivdes jag bra även där, men asiater är ett antal snäpp vassare i vänlighet och bemötande. Hyr en liten bil och åk runt, det finns färdiga rutter att följa.

Och om jag inte blivit grundlurad så finns "Peppes Bodega" här, du vet från sällskapsresan? och den drivs av Anita och Peppe.

Trevlig Resa
Staffan
31 jan. 2007 20:17
Hej!
Jag har bott på Gran Canaria i två år, och då bodde och jobbade jag i Puerto Rico. Som är en betydligt livligare by än San Augustin. Men visst är där också härligt, och februari brukar ju vara en ganska så solsäker månad. Men egentligen skulle jag rekommendera dig att åka dit i mars-april, då det e absolut bäst väder, om man bortser från sommaren. Jag har tillbringat några dagar vid Gloria Palaces spa, och det har verkligen varit toppen. Hotellet ser verkligen fint ut, men tyvärr har jag inte varit inne i rummen.

Om ni känner för att ta en tripp, skulle jag föreslå att ni åker till Puerto Mogan, med antingen båt från Puerto Rico, eller buss från San Augustin. Det är en jättemysig by, med en marknad... Om jag minns rätt är det på onsdagar, men det brukar stå om det i resebolagets pärm på hotellet.

Om nu gillar shopping, kan jag rekommendera er att åka buss till ett köpcenter i Vecindario. Där finns massor av affärer, bla Sara och Mango.

Ett annat utflyktsmål är ju att upptäcka två av Gran canarias bästa stränder, antingen Anfi Beach (Mellan Puerto Rico och Arguineguin) eller Amadores Beach, som ligger lite utanför Puerto Rico. Det går bussar till båda stränderna..

Lycka till. Är det något annat som du undrar över, så hör av dig! Svarar gärna på frågor!

Mvh
Sandra Larsson
Av Jenn
3 feb. 2007 13:07
Jag ska åka till Gloria palace i Puerto Rico i mars. Jag kan rekommendera att du går in på en site som heter trip advisor http://www.tripadvisor.com/Tourism-g4-Europe-Vacations.html. Där kan du söka på hotellets namn o få recensioner (främst från engelsmän). Jag använde detta o blev övertygad om att Gloria Palace verkade vara ett toppenhotell. Skriv gärna o berätta hur Gloria i san Augustin var efter resan.. Trevlig resa!
/Jenn
Av Beatbox
9 feb. 2007 09:23
Hej alla ni!
Tack för svaren. Jag ska skriva och berätta hur resan när vi kommer hem igen.
Längtar efter SOOOOOL!!!!!!
Heléne