Gör och sälj din egen fotobok!

8 feb. 2009 12:16
Visningar: 896
Jag vill tipsa er om en sida där man kan göra sin egen bok - fotobok eller vad man nu vill. Jag har precis fått hem min första bok och är supernöjd! Ta dina bilder och bloggar och gör din egen bok. Det är oslagbart! Gå in på www.blurb.com för att ladda ner programmet och lägg sedan upp din bok på sidan när du är färdig. Om du vill kan du välja att göra din bok "public" och då kan du även sälja den i deras bookstore. Kolla in de första sidorna i min bok på http://www.blurb.com/my/book/detail/537761

Lycka till!

BL
8 feb. 2009 12:31
För att kunna kolla din bok får man söka på "537761".
Det går inte att klicka på länken. Då hamnar man på inloggsidan..
8 feb. 2009 12:51
Tyvärr hittar jag inte dina första sidor på den adressen. Jag signade in mig, men det hjälpte inte, fastän jag gjorde ett sök på Busylizzy och fick en träff. Det gick inte att komma vidare.

Gilla
8 feb. 2009 12:59
Billy_basket skrev sitt tips medan jag höll på och letade. Men tack vare honom hittade jag din bok. Det var verkligen en fin försmak jag fick.

Gilla
Av Elgona
8 feb. 2009 13:52
vilken kul ide,hur hittade du detta?
8 feb. 2009 14:46
Citerat från gullsing:
Billy_basket skrev sitt tips medan jag höll på och letade. Men tack vare honom hittade jag din bok. Det var verkligen en fin försmak jag fick.

Gilla
HÄPP!

=o)
8 feb. 2009 17:46
Citerat från elgona:
vilken kul ide,hur hittade du detta?
Jag ville samla mina bröllopsbilder i ett album som inte var fullt av bilder på ringar, hjärtan och blomsterrankor. Jag vill inte alltid titta på bilderna på datorn, och själva presentationen av bilderna i en bok är ju dessutom halva intrycket. Jag sökte och sökte och sökte och hittade till slut det här. Hur smidigt som helst!
Av Fdp
8 feb. 2009 17:50
En verkligt snygg produkt! Men då gäller det att ha fina bilder som matchar gratisprogrammets uppläggning. Stockphotos och nu detta. Varför skall de duktiga fotograferna bland medlemmarna bjussa RG på sina bilder i fortsättningen?
8 feb. 2009 18:11
Citerat från fdp:
En verkligt snygg produkt! Men då gäller det att ha fina bilder som matchar gratisprogrammets uppläggning. Stockphotos och nu detta. Varför skall de duktiga fotograferna bland medlemmarna bjussa RG på sina bilder i fortsättningen?

Äh! Nu missförstår du... Det handlar inte om att sälja sina bilder - det skrev jag mest för att man KAN och en rubrik är en rubrik, inte sant? Men det är ju urläckert att kunna ge bort en sån här bok i 50-års present, till nån som tar studenten...gifter sig.. Och det slår det mesta att ha en laddning böcker hemma på soffbordet med ens egna bilder och texter från semestern. Internet i all ära, men jag vill kunna sitta och bläddra i ett fotoalbum helt enkelt.
Av Moltas
8 feb. 2009 18:37
http://www.gordinegenbok.se/ Här hittar ni en svensk variant på samma tema.
Jag har inte specialstuderat för och nackdelar men att sälja sin egen bok på den svenska sidan går nog inte (tror jag).
I veckan fick jag hem min bok som jag gjorde om resan till Filippinerna 2008 och jag är helnöjd. Sånt man vill spara av en speciell anledning kan vara värt att göra en bok av.
Jag ska testa Buzylizzys tips också så jag har något att jämföra med. Kostar ju inget att skapa ett konto.

//M
8 feb. 2009 18:45
Citerat från moltas:
http://www.gordinegenbok.se/ Här hittar ni en svensk variant på samma tema.
Jag har inte specialstuderat för och nackdelar men att sälja sin egen bok på den svenska sidan går nog inte (tror jag).
I veckan fick jag hem min bok som jag gjorde om resan till Filippinerna 2008 och jag är helnöjd. Sånt man vill spara av en speciell anledning kan vara värt att göra en bok av.
Jag ska testa Buzylizzys tips också så jag har något att jämföra med. Kostar ju inget att skapa ett konto.

//M
Hej Moltas
Jo jag har testat Gör din egen bok sedan tidigare, men eftersom jag tyckte sidan var kass, valde jag att söka andra alternativ. Blurb har ett otroligt större layouturval, och för böcker med text och bild är Blurb överlägset. För rena fotoböcker kan man dessutom välja soft eller hardcover, och extra tjockt papper. Kolla på de fotoböcker som finns upplagda på blurb så ser du vilken kvalitet du får för pengarna.
Av Fdp
8 feb. 2009 18:50
Nej BusyLizzy jag har inte missförstått något. Den som är duktig fotograf har ju möjligheten att sälja boken. Det andra du nämner är en annan sak och det kostar ju också en liten slant.
8 feb. 2009 19:02
Citerat från fdp:
Nej BusyLizzy jag har inte missförstått något. Den som är duktig fotograf har ju möjligheten att sälja boken. Det andra du nämner är en annan sak och det kostar ju också en liten slant.
Hej fddp

Jag förstod ditt inlägg "Stockphotos och nu detta. Varför skall de duktiga fotograferna bland medlemmarna bjussa RG på sina bilder i fortsättningen?" som att du ifrågasatte detta att duktiga fotografer nu väljer att istället för att lägga upp sina bilder gratis på RG nu tänker sälja sina bilder på stockfotosajter eller i böcker gjorda på sajter som Blurb. Kanske har jag fel. Men det var så jag förstod dig och på det jag svarade. Och det är ju en relevant fråga.
Av Fdp
8 feb. 2009 21:56
Nej jag ifrågasatte inte detta. Jag tycker det är synnerligen förståndigt om man lägger upp sina bilder någonstans där ingen annan tjänar pengar på dem utan att man själv har en möjlighet att tjäna en slant om man vill.