Fueventura/egypten väder i april

22 aug. 2010 14:44
Visningar: 3011
Hejsan
Nu är det dags att åka iväg på en liten resa igen. Vi har kollat priserna under påsk och har hittat bra priser på resor till fueventura, egypten och turkiet runt den 20 April. Turkiet går bort då jag antar att det inte är så varmt där då. Men hur är det i Egypten och på fueventura? Är det solsäkert? Varmt i vattnet?

Jag har varit i Egypten i Februari, det var varmt men det var inte så speciellt varmt i vattnet så kan tänka mig att det är varmt i April?

24 aug. 2010 22:48
Jag har varit i både egypten och fuerteventura den tiden på året och det är som du säger att det är klart varmare både i egypten och på fuerteventura jämfört med turkiet samma tid på året,personligen tycker jag nog att det är litet skönare i vattnet på fuerteventura den tiden på året men lufttemperaturen dagtid är säkerligen ganska jämförbara mellan fuerte och egypten men det är nog litet varmare på fuerte på kvällar och nätter skulle jag tro åtminståne de gånger vi besökt de båda platserna och dessutom saknar jag fuerteventuras stränder i egypten även om det tillkommit en del turistorter vid fina mer öde stränder även i egypten på senare år, annars så har dom ju nån fixidé att de ska dela upp strandavsnitten mellan hotellen vilket jag tycker är tråkigt när det som i hurghada inte finns nån strandpromenad heller.

Angående hur solsäkert det är så är väl egypten svårslaget även om solen lyser mestadels även på fuerteventura men det blåser ofta en hel del på båda platserna på vårkanten kanske mest på fuerte men dagtid är det ju ändå skönt i solen och frampå eftermiddan brukar det lugna ner sig.

personligen föredrar jag fuerte pga de fina stränderna och möjligheten att ströva runt ostört och slippa allt tjat från dryga försäljare som ska pracka på mig nån skit jag inte behöver tycker inte det helt underbara röda havet väger up de nackdelar som finns i egypten.
hoppas att ni får en underbar resa vart det än bär av.
mvh. Bosse.
Av Hathor
25 aug. 2010 10:08
furtefentura,härligt klimat,goa vindar so svalkar,oslagbara stränder..
i egypten solsäkert ett härligt hav,som håller go temperatur denna tidpunkten.
riktigt hett är det redan i mars..men några underbara stränder finns de inte gott om då dom
allra flesta fall är inbyggda vid hotellen...
Själv gillar jag båda platserna,egypten som nummer 1,men inte utifrån ett bad tänk utan från ett kultur intresse.
feuteventura utifrån bad o njutning...
lycka till
m
25 aug. 2010 15:10
Då tror jag faktiskt att fueventura vinner? =)
Jag antar att det är hyfsat solsäkert där den årstiden! Jag ska kolla runt lite till innan jag bokar men tack så mycket för tipsen!