Från Surat Thani till Trang

12 mars 2008 20:08
Visningar: 408
Tjena på er!

Nu bär det iväg.. till Surat o med minibuss/taxi till Trang o därifrån till Koh Lipe med Speadboat..

MEN frågan är hur vi tar oss mellan Surat Thanini's flygplatts till Trang????
Spontant så vore taxi eller minibuss med några andra överlägset smidigt.. men spontant så är Thailänsk standardbuss inte ett favorittoppat förslag.. Jag o frun åker med vår dotter på 10månader och min far..
MEN om det finns "lyxbussar" så kan ju det vara ett alternativ..

Vi anländer till Suratani vid femtontiden o räknar man med normalt strul så är vi ju ute vid halv fem.. o då ska vi sedan de 22milen till Trang.. så hinner ju klockan ticka iväg..

Hoppas det är någon som har koll!
Eller som vet hur det funkar med taxi längre sträckor.. det borde bli ganska dyrt.. ??
Av Haikko
12 mars 2008 21:08
Minibuss med AC borde du kunna få tag på när du landar, går såna resor ifrån Koh Samui - Krabi för 400-500 baht så jag skulle gissa ni kan komma undan rätt billigt ner till Trang utan att dessutom trängas med fler resenärer i samma buss.
Har åkt antal ggr med minibussarna och det är verkligen inte några lik man åker med, toyota bussar med bra komfort mfl.
Annars ta en taxi till tågstationen och ta tåget ner, tror dock att minibuss går snabbare.
12 mars 2008 21:59
Men minibussarna.. går de efter schema eller är de bara "stora" taxis som man delar med andra??

För jag inbillar mig att det inte är så där jättemånga som flyger till Surat om man vill till Trang.. lite off..??
Men det vore ju fantastiskt om det gick.. ska man bara ha is i magen o kolla den när man kommer dit??
13 mars 2008 11:28
Hur fungerar "Minibussarna"??

Om man är ensam till en riktning/destination så borde det väll bli dyrare än med taxi??
Åker Minibussarna (normalt) dit man vill eller är det förutbestämda rutter som de normalt följer?

Om man får en Minibuss.. får man då snällt vänta någon timma tills den är full?
O vad är full?? ;) är det 15pers i en van?

Jag vet att det brukar "lösa sig" på plats.. men det är skönt att ha ett humm om hur det "borde" funka..
Så tackar för all input vi kan få!
Av Ronnyk
13 mars 2008 13:32
hej jag rek taxi om ni inte vill åka med andra skönt att kunna stanna och gå på tex toa eller äta när man vill ,efter som ni har barn, vi åkte senast taxi mellan Bangkok och banphe ca 20 mil betalade 2000 bath, 400 sek , för alla i bilen det är det värt, inget strul det är bara att vifta in en bil på gatan , det är en guld körning för en taxi chufför,