Flyga med TAP till NY

26 feb. 2019 19:51
Visningar: 476
Någon som kan ge ris eller ros?
Verkar vara spridda omdömen på andra sidor men då är det mest recensioner till och från Portugal!
26 feb. 2019 20:24
Min fru flög med dem från New York till Lissabon. Hon tyckte att de var helt ok, som de flesta andra bolag. Hade inget negativt att säga.

Jag har bara flugit med dem från Lissabon till Köpenhamn och de var helt OK. En idiot på raden bakom mig, men det var ju knappast flygbolagets fel och han var dessutom svensk.

Varm mat ingick i ekonomiklass (Lissabon-Köpenhamn), vilket var en positiv överraskning.
Av Birgere
26 feb. 2019 20:43
Jäkla omväg men dom brukar vara billiga speciellt i business som förvisso är sisådär. Tror även planen är lite gamla o slitna generellt sett, iaf när jag flög med dom.
Dom ska visst även vara det flygbolag som får näst mest klagomål i Europa efter Norwegian men basically skulle jag inte tveka pga detta, snarare restiden som kan bli lite seg.
27 feb. 2019 12:13
Tack! Får se om det nu blir TAP eller något annat!
27 feb. 2019 18:16
En bra grej med TAP är att de har fattat att folk vill kunna köpa en enkelbiljett för att kombinera sin resa själv. Norwegian och några andra bolag har också begripligt det, men t.ex. SAS säljer biljetter på långdistanslinjerna som om det fortfarande var 80-tal.

Har du lite tid över är dessutom Lissabon en fantastisk stad att spendera ett par dagar i. TAP har ett stop over-erbjudande som kan vara intressant att titta på.
28 feb. 2019 14:34 (redigerad)
Nu har jag inte flugit till NY men väl till Rio med TAP och de bör vara "samma" typ av long-haulplan.
Jag tyckte nog att det var lika bra som något annat flygbolag, typ United, AA eller SAS. Titta på seatguru och jämför tex utrymme är det helt OK. Vi satt bra, samma med underhållningssystemet samt fri mat med dricka. Bagage ingick med 2 x 32 kilo, kanske bara på vår sträcka men ändå
Av Birgere
28 feb. 2019 16:22
Citerat från Nisse524:
Nu har jag inte flugit till NY men väl till Rio med TAP och de bör vara "samma" typ av long-haulplan.
Jag tyckte nog att det var lika bra som något annat flygbolag, typ United, AA eller SAS. Titta på seatguru och jämför tex utrymme är det helt OK. Vi satt bra, samma med underhållningssystemet samt fri mat med dricka. Bagage ingick med 2 x 32 kilo, kanske bara på vår sträcka men ändå
Till skillnad från tex SAS som har uppgraderat alla sina plan har TAP bara uppgraderat ung hälften. Så beroende på vilken kärra man hamnar på så är nog upplevelsen ganska olika.