Flyg Bangkok Hat Yai

28 okt. 2018 14:37
Visningar: 190
Vi ska ta oss fån Bangkok till Koh Bulon 27 dec. Tänkte flyga till Hat Yai men håller nu på att bli tokig på alla bokningsiter då det är väldigt oklart huruvida bagage inkluderas eller inte och vad slutpriset blir. . Någon som kan tipsa om flygbolag ?Hur mycket har ni betalt och fick ni boka bagage extra el var det inkluderat? Tänkte försöka gå direkt in på bolagens hemsida och boka. Tacksam för alla tips och råd
28 okt. 2018 15:16
Det är flera bolag som flyger och både från Suvarnabuhmi resp Don Muang. Air Asia verkar billigast, men man får göra tillägg för upp till 20 kg bagage på grundpriset.
Thai Smile har ett något högre pris, men där ingår 20 kg bagage.
Det finns ytterligar bolag som kör.
Det går många flyg från tidig morgon till sent.
Gå in på www.skyscanner, som jag tycker har bra bokningssidor, men först måste ni bestämma varifrån ni ska flyga och tiden på dagen, sen är det bara att slå till...Priserna på inrikesflyg i Thailand är så låga så vilket man än väljer, bortsett från de STORA bolagen, så allt är överkomligt tycker jag.
28 okt. 2018 21:14
Någon som nyligen rest med air asia el lion air? Vilket är att föredra?? Ingår inget incheckat bagage med air asia? Med Lion air verkar 10 kg incheckat bagage ingå.
28 okt. 2018 22:16
Bolagen är likvärdiga. AIR ASIA är 18 kronor dyrare än Lion Air om man lägger till för 20 kg incheckat bagage, som alltså inte ingår i grundpriset. Då ingår också mat, val av säte och en form av försäkring.
Hos Lion Air är det 10 kg som du påpekar + 7 kg handbagage med måtten 40x30x20.
28 okt. 2018 23:05
Tusen tack för svar 😊 .
En fråga till bara så jag förstår, Ingår inget bagage alls i grundpriset med air Asia?
Blir olika och svårt att förstå vad som ingår beroende på vilken bokningssite man går in på.
Av Hawaii
29 okt. 2018 01:29
Thai Lion Air, Thai AirAsia och Nok Air (samtliga s.k. lågpris bolag) flyger DMK till Hat Yai medan Thai Smile flyger BKK till Hat Yai. De senaste gångerna jag har flugit med AirAsia har de varit väldigt petiga med 7 kgs gränsen för hand baggage (och jag reser enbart med hand baggage) så jag väljer numera inte något av lågpris bolagen om jag har ett val. Har enbart erfarenhet av Thai AirAsia av dessa fyra bolag, men jag misstänker att man betalar extra för incheckat baggage oavsett vilket lågpris bolag det gäller.
29 okt. 2018 09:26
I grundpriset hos AA ingår inget incheckat bagage, däremot 1 handbagage + en liten väska typ till dator ody. Dessa 2 får tillsammans väga max 7 kg.
Lägger man till för incheckat bagage, så får man 20 kg att checka in + handbagagen ovan så klart.