Fly verkligheten!

14 aug. 2016 02:31
Visningar: 84
Det ligger till såhär att jag har ett enormt behov av att fly ut från Sverige inom en snar framtid. Då jag fämst suktar behovet att äventyr och stimulation har jag kommit fram till att NZ verkar lovande. Är beredd att jobba en del då min reskassa kanske inte är tiptop då jag varit ute i Asien under våren. Vill helst dra i slutet av sept kan tänka mig utgå från Bankok. Någon som tänker likvärdigt? Skulle mer än gärna vilja höra era point of views!!
14 aug. 2016 21:01
Har precis liknande preferenser (dvs vill gärna komma bort från Sverige ett tag och tycker NZ känns väldigt lockande). Min tanke är ett Working Holiday Visa så att man inte behöver bli av med hela sin sparkassa samtidigt som man kan se och uppleva mycket. Min tanke är att dra tidigast mitten av Oktober förmodligen pga av jobb här i Sverige och annat. Jag skulle gärna vilja ha någon som man, om man inte kan resa tillsammans, så åtminstone kan bolla lite idéer med. :)
14 aug. 2016 22:53
Åh vad kul att höra! Japp blir nog jobbvisum för min del också. Känner mest nu att jag vill dra så fort som möjligt, men att stanna kvar att jobba ett tag till har för visso sina fördelar haha. Vill du gå via en organisation med gällande visumet eller har du tänkt köra själv?
15 aug. 2016 20:23
Ja det har ju det men det tar ju ett tag att få visumet också och hinna planera lite :) Jag tänkte nog faktiskt köra själv, mest pga spara pengar men också att det är lite lärorikt att fixa lite själv också. Vad hade du själv för tankar kring organisation vs icke organisation?
15 aug. 2016 21:54
Tänkte fixa själv, därav också varför det skulle vara skönt att inte åka helt själv! Söka jobb mm tillsammans
17 aug. 2016 21:44
Hej! Hittat någon resekompis? Annars är jag inne på typ samma spår!
Av Celkri
16 sep. 2016 09:23
Hej! Jag går i precis samma tankar. Känner också att det vore superkul att komma iväg och se något nytt, och Nya Zeeland lockar enormt! Vill gärna åka på ett Working Holiday visa och stanna några månader.

Om ni i tråden fortfarande söker reskompisar får ni gärna höra av er :)