Era prisuppgifter i reklamen

7 nov. 2012 10:50
Visningar: 106
Jag är hjärtligt trött på att priserna ni flaggar för aldrig stämmer när man blir nyfiken och går vidare för att se vad man skulle få om man bokade enligt erbjudandet! Det går ju aldrig att syna dem. Min slutsats är att det är bara rena lockpriser som inte har någon som helst substans i verkligheten. Ger låg trovärdighet för erbjudandena från denna sajt.
Av Ziesta
7 nov. 2012 15:41
Hej,

Vilka priser tänker du på? I nyhetsbrevet? I våra söktjänster?
7 nov. 2012 21:40
Citerat från tinttiran:
Jag är hjärtligt trött på att priserna ni flaggar för aldrig stämmer när man blir nyfiken och går vidare för att se vad man skulle få om man bokade enligt erbjudandet! Det går ju aldrig att syna dem. Min slutsats är att det är bara rena lockpriser som inte har någon som helst substans i verkligheten. Ger låg trovärdighet för erbjudandena från denna sajt.
Kan bara hålla med! Oseriöst är vad det är ..
8 nov. 2012 13:03
Som svar på ditt mail, Ziesta, är det priserna i nyhetsbrevet jag har testat. Det är samma sak som inlägget "Lockpriser..." också tar upp.
Av Ziesta
8 nov. 2012 13:27
Aha, ja priserna i nyhetsbrevet fungerar ungefär på samma sätt som det jag beskriver här: http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/lockpriser-eller-vad-e-det-fragan-om-22773

Vår redaktör tar ut aktuell lista med priser som andra har hittat tidigare, strax före han skickar ut nyhetsbrevet. Dessvärre finns ingen koppling tillbaks till nyhetsbrevet när man gör en sökning och får nya priser från reseföretagen där det billiga priset kanske blivit slutsålt. Vi säljer ju inga resor själva utan visar bara upp priser från andra reseföretag så att man kan jämföra.

Det vore ju absolut bättre om priserna i nyhetsbrevet kunde uppdatera sig allteftersom, men tyvärr har vi inte lyckats lösa det ännu.

Tanken är att priserna ska ge en hint om vad det kostar. Även om en viss resa tagit slut kan det ofta istället finnas andra prisvärda resor, till andra destinationer eller på andra datum. I våra respektive söktjänster kan du se mer aktuella priser.

Jag tar dina synpunkter vidare till redaktören. Kanske att det går att förtydliga vad priserna innebär i nyhetsbrevet också.