En dag i Dubai

Av Amelial
20 sep. 2018 14:56
Visningar: 281
Hej alla!

Jag och sambon kommer att göra ett stopp i Dubai på vägen till Sri Lanka. Vi kommer att ha två nätter men bara en hel dag på plats (vi landar sent den 1a dec och åker vidare på förmiddagen den 3e dec).
Vad ska man göra?
Sol och bad är inget måste då vi kommer att göra den delen på Sri Lanka.
Vad rekommenderas att se? Vi hade en tanke på att åka upp i Burj Khalifa men jag undrar om det är värt pengarna men framför allt tiden i ev kö.
Burj Khalifa, Burj al Arab, Dubai Mall, Mall of the Emirates... Vad mer? Dubai Marina tänkte vi ta på kvällen när man ska ut och äta. Jag vill gärna besöka en souk. Läste om någon nybyggd på nätet men är mer intresserad av någon äldre i gamla Dubai (heter det Deira?)
När det gäller hotell så har vi tittat på ett i Media City, jag gissar på att vart man än bor så kommer man ändå inte kunna bo nära allt.
Tacksam för svar!
Av Bibby
20 sep. 2018 16:45 (redigerad)
BK, ingen kö om ni köper biljett i förväg, tror jag nästan alla gör, försök få runt 17-tiden (tror jag, kolla) då får ni både i dagsljus och kvällsljus. DM får ni på köpet.

Ja, åk till Deira, en nybyggd souk är väl lika intressant som ett nybyggt Eiffeltorn i LV/Macau.