Bröllop på Zanzibar eller Aruba

16 mars 2008 19:43
Visningar: 1190
Vi är ett par som skulle vilja gifta oss i solen och tittar därför på antingen Zanzibar eller Aruba. Någon som kan rekommendera endera stället eller har du kanske andra förslag? Kanske är det någon som gift sig utomlands som vill dela med sig av erfarenheterna? Vore tacksamma för tips!
17 mars 2008 14:11
Hej, va kul att ni tänkt just på Zanzibar! Dit gick vår bröllopsresa förra juni. Vi gifte oss på svenska ambassaden i Dar es Salaam och åkte dagen efter med båten till Zanzibar och upp till Nungwi i norr där vi bodde på Amaani beach Hotel. Men Langilangi bredvid var väldigt trevligt också, vi åt där mest. De hade även en pool som jag badade i när min man inte orkade bada mer :-) Vi åkte och snorklade utanför Mnemba Island, det var jättefint. Fiskarna och vattnet är fantastiskt.
Man kan gifta sig där på stranden också, vi såg iaf ett bröllop på ett hotell bredvid när vi gick på stranden. Hotellet kan nog hjälpa till med planering där och bokning av allt man vill ha.
Jag har även varit på östra sidan av ön i Jambiani och där är också väldigt fint men tyckte Nungwi var ännu bättre. Jag har lagt upp ngr bilder därifrån här på min sida så kika in och har du fler frågor så är det bara att fråga på!
Mvh, Sari
Av Ronnyk
17 mars 2008 17:12
Hej gå in på www.bigtravel.se och clicka vidare på bröllops resor.. finns en hel del bra erbjudanden och tips,, häls Ronny
Av Lilly
17 mars 2008 21:08
Zanzibar om jag finge välja. Aruba är jättetrevligt och vackert, men det är lite av ett Kanarieöarna för amerikaner och kanadensare.