Bokning via länk

7 mars 2012 13:42
Visningar: 187
Fick mail från reseguiden, turkiet 2990 kr allinklusive. ,Ving. Jag blir länkad vidare . Men då kostar resan 7900 kr för två pers. Igår fick jag mail från resia bali 4125kr, jag mailade och sa att jag tar resan, då fick jag svar att resan inte finns kvar fasta det skulle vara rea på biljetter.. Sluta upp nu för hel.... Att markmadsföra sånt som inte finns. Blir riktigt trött på detta. Skriv korrekt istället istället för att luras.
7 mars 2012 22:54
Vet du vad som hände mig i dag?
Jag följde en länk via Resia gällande biljetter till Peking på höstlovet (inte för att vi planerat att åka, men jag tyckte priset verkade helt ok med Turkish Air så jag tänkte bara kolla..).

När jag klickar mig vidare och väljer utresa sthlm, kommer i stället utresa köpenhamn upp, och det priset som gällde därifrån. Priset från sthlm skulle vara 4700 kr exakt. Jag gick i stället in och sökte... och fick fram en biljett med Turkish dessa datum, från Stockholm, för ca 4200 kr... Snacka om att det var mysko marknadsföring??

Förresten fanns det visserligen billigare biljetter med FinnAir på Ticket, och vi skall inte ens åka (bara kollade lite) :-)
8 mars 2012 22:26
Kul att du hittade billigare!!

http://www.reseguiden.se/charter/all-inclusive-turkiet/tr

Visar det första hotellt sweet park för 1499:- per pers.med all inclusive

Jag skall in på hemsidan och boka då står det:

http://www.airtours.se/cgi-bin/wspd_cgi.sh/b_pkt_resultat.p?avrort=ARN&ort=AYZ&datum=2012-04-14&hemdatum=2012-04-21&vuxna=2&barn=0&infant=0&kampanjkod=&kampanjlosen=&sprak=SE&bokvaluta=SEK&agent=&losenord=&agentkontakt=&ref=Sistaminuten&pre-hotell=SWE#closing

3599:- per pers för samma hotell med all inclusive. Det är1600:- mer än vad som står på den första sidan. Jag fattar ingenting!!!
8 mars 2012 22:39
Prisexemplet gäller avresa GBG men när man klickar på länken så är det Arlanda som avreseort. :O
Priset man får om man ändrar till GBG blir 500 spänn billigare än fr ARN men fortfarande dubbla priset mot utlovat.

Inte att lita på!
(Nu har du två likadana trådar aktiva...)
Men det är ju som svaret i andra tråden säger - priset som gäller när de gör sökningen (lockpris?) som ändras under dagen... De lär ju inte få nåt sålt om folk bara blir förbannade. Men det är ju som ONOFF körde på sin tid - deras reavaror i annonsen fanns ju aldrig när man väl var på plats. Jo kanske i 2 ex...