Boende på Malapascua och Panglao

Av Mar_ia
24 okt. 2009 22:09
Visningar: 1172
HejHej. kommer min fråga igen.
Nu är det bara ca 3 veckor kvar tills vi beger oss av mot Filippinerna =) cant wait!
vi har egentligen tänkt fixa boende när vi kommer dit, men vill ha våra två första nätter bokade fr att vara på den säkra sidan. HAr dock fått en del mail om fullbokade.Har ni några tips?!?! Please, tell us!

Vi vill gärna inte betala mer än 1800 pesos per natt. Gärna på stranden eller ca 100 m gångavstånd. Gärna nära Alona beach på Panglao. På Malapascua ... där det är finast!! =)

tacksam för svar. Mvh Maria och Emmanuel =)
Av Haikko
25 okt. 2009 11:51
www.panglao.se - Micke som äger det finns här på forumet och ger oss medlemmar rabatt på deluxerum 1500 peso.
www.malapascua.de - Finns en del hotell med hemsida du kan boka via.
Av Thowe
29 okt. 2009 17:25
hejsan
Kan rekomendera Cherrys home (samma hemside adress) 1200 per natt och ca 100m till Alona beach.
Har själv bokat in min fam där i Febr, dom har 3olika boende former att välja mellan och dom alla talar svenska när Cherry själv bor i Sverige

Lycka till och trevlig resa
mvh Thowe
Av Lena23
29 okt. 2009 19:33
Cherrys home ser ju kanonfint ut. Men de skriver inte extakt var det ligger? Har du kollat upp dert? Kolla hur dom har acess till stranden..? Strandbilderna är tagna upp mot Alona tropical resort ( där jag bott) och bakom deras hotell ligger en liten gata. Hur som helst ligger resoprterna intill varandra och man behover få möjlighet att passera genom dem för att ta sig till stranden. Det går i och för siog att gå runt, upp på gatan, men på kvällen efter en middag på stranden, så är ju det lättare att gå via stranden åter mot hotellet och då är grindar stängda och man måste få tag på nattvakt- har ingen aning hur det är med Cherrys, men det är värt att kolla ialllafall.
8 nov. 2009 22:20
Hej Lena 23!

Cherrys @ Home Too ligger mitt emot Sun Apartille nära Ronas Corner, samma gata som Cita Del. Du kan gärna ringa mig ifall du har några frågor > besök gärna min hemsida www.cherryshome.com,, och Tack Thowe för lite reklam om mitt lilla hotel och vi ses snart!

Hälsningar,
Cherry