Boende i Siquijor

Av Chrlju
5 feb. 2011 19:33
Visningar: 1389
Hej.
Har börjat planera min första resa till Filippinerna och läst flera inlägg, det jag dock saknar är olika förslag på boende främst då på Siquijor, Panglao och Malapascau Island.
Finns det någon som har varit på dessa öar och kan hjälpa mig?
Christer
Av Haikko
6 feb. 2011 23:00
Siquijor: Charisma Resort, JJ´s Bungalows, Coral Cay resort

Panglao: Alona Studios(Mickebulan här på reseguiden), Cherries Home - båda svenskägda.
Ligger några minuter ifrån stranden med bra priser.

Malapascua: www.malapascua.de
2 apr. 2011 10:51
Vi bor just nu på Panglao beach på ett jättetrevligt beachfront ställe som heter Alona Tropical Beach resort.
Beach front fan room, för 1300 php (finns 3 st, och de är lite skruttiga men helt klart prisvärda på Alona beach) eller AC rum jättefräscht för 2900 php.
Alona Tropical ligger längst bort på beachen och man är ganska ostörd från försäljare och dyligt där.
Alona är billigt som 17, men fortfarande dyrt om man jämför med övriga ställen. Första gången på Filippinerna, men ABSOLUT inte sista. Helt underbart land !
Vi ska nu resa vidare mot siquijor.....så det kanske kommer fler tips senare.
Av Haikko
2 apr. 2011 11:16
Ni kommer älska Siquijor!
Av Chrnor
3 apr. 2011 13:07
Hej! Vi är just nu på Panglao och Alona Beach.
Vi bor på isisbungalows som ligger på stranden.

Vi är super nöjda och rekomenderar det verkligen.
Betalar 309kr/natt för en bungalow 2pers.

Vi på tors åker vi vidare till Siquijor och vi ska bo på cocogrove resort. Rekomenderades av en medlem här på forumet. Vår vistelse här på Php har varit fantastisk hittills!

Mvh
Christian
www.isisbungalows.com
www.cocogrove.com
Av Chrlju
4 apr. 2011 11:08
Hej.
Tack för bra information, Isis ser väldigt bra ut. Är nyfiken på vad ni tycker om Siquijor och Coco.
Bokade ni Isis hemifrån och isåfall genom vilken sajt eller bokade ni det på plats. Undrar för priserna jag hittar på Isis är 477kr per natt.
Ha en fortsatt bra semester.
Christer
Av Tima
4 apr. 2011 14:46
Malapascua:
Här bodde vi! Fantastisk ställe,, lugnt och skönt, god mat, lite folk, få grannar, hängmattor och en fin kritvit bred och kurvig strand. Stället heter - Malapascua Exotic Dive Resort http://www.malapascua.net/ . Kostade ca 60 USD per natt, ac och varmvatten.
Hela ön har 120st rum, med andra ord lite folk på denna underbara ö, och om du älskar att dyka kostar det 200kr per dyk. http://www.reseguiden.se/forum/bilder/33139

Fler bilder från Malapascua hittar du här
http://www.reseguiden.se/forum/resor/backpacka-pa-filippinerna-1596

Lycka till!
4 apr. 2011 15:34
Hej!

Vi var på Siquijor 2004 och bodde då på coco grove resort som var supermysigt. Har varit tillbaka i Filippinerna två ggr till efter det men inte till Siquijor men minns verkligen hur bra den resorten var. På Malapasqua kan jag verkligen rekomendera Cocobana resort som ligger mitt på stranden och har boende i flera olika prislägen. Sist vi var på Alona beach på Panglao så bodde vi på Alona Studios som var väldigt prisvärt och fint. Den enda nackdelen är att det inte ligger precis vid stranden , för oss var det dock inte ett jätteproblem då vi hyrde en moppe som vi hade hela tiden. En fördel med det är ju även att det är väldigt tyst och skönt och ingen musik och dyligt som stör när man ska sova. Filippinerna är verkligen ett toppen land och jag är övertygad om att du kommer vilja åka tillbaka igen.

Mvh
Carin