Billigt att leva/bo?

Av Xante
24 juli 2008 21:49
Visningar: 786
Tjenare alla resglada medmänniskor! Undrar om någon/några har något förslag på vart man ska åka nästa sommar... Vi är några tjejer som ska åka iväg med barnen. Barnen är mellan 4-14 år. Man vill ju gärna att det är skapligt billigt i och med vi är ensamstående mammor... Tacksam för förslag på resmål, även typ utflykter, badparker osv...
Av Nickeb
25 juli 2008 16:56
Till thailand på sommaren, nja det känns nog inte som det var så hon tänkt.........men du kanske är rätt på det.

weissenhäusser strand är mitt tips annars, finns jättemycket att göra och dom har bra stugboende till vettig peng.
Själva ska vi dit över nyår, det finns visserligen inte lika mycket att göra då som på sommaren, men badlandskapet är en riktig höjdare.

http://www.weissenhaeuserstrand.webseiten.cc/cms/front_content.php?&idcat=1&changelang=3&idart=8

Kolla även in:
http://www.barnsemester.se
Jättebra sajt för oss med telningar
Av Amarula
31 juli 2008 09:49
Heej du resglade Xante!!
de e päron konjak va??

Prova o åk till Estland. I Pärnu finns det fin strand och boende också. Åk färja fr stockholm el flyg till Tallin o sen vidare till Pärnu...
Bara o kolla upp lite... du vet nog hur man söker.. jag googla o hitta en hel del intressant om Pärnu...

IBZ hägrar... ;-))
31 juli 2008 10:33
kolla in dessa resor till turkiet,väger man in vad en billigare resa kostar i slutändan med mat aktiviteter för barnen osv. så är de här resorna mad Nazar till turkiet riktigt prisvärda och man vet nästan på kronan vad det kommer att kosta, plus att det är verkligt fina hotell perfekta för oss med barn. http://web2.nazar.se/

vi har åkt på mycket resor som vi plockat ihop själva och visst blir det ett billigt sätt att resa och man upplever mycket men ibland är det skönt att ha allt färdigpaketerat så att säga,
och ska man iväg flera vänner på en sol och badresa för att koppla av och där barnen vill ha fullt upp med bad och upplevelser så är det här ett kanonalternativ det är bara att beställa och åka iväg.

Det är klart orkar man leta flyg och boende på nätet så går det alltid att komma undan billigare men det är ju alltid litet omständigt när man är många inblandade jag tycker iallafall det här alternativet är tänkvärt.
mvh. Bosse.
Av Sugus
31 juli 2008 14:25
Håller med Amarula Pärnu är ett intressant alternativ med väldigt fina bad.
31 juli 2008 19:14
Spanien är ett land som jag tycker är billigt, och inte så långt bort är det heller.

Exempel: Sisst jag reste dit (2007) flög jag till Malaga för 1100 kr. Buss till den charmiga staden Nerja kostade 35 kr. För ett dubbelrum på hostal Azahara betalade vi 36 Euro per natt. Enkel frukost ingick i priset. Rummet var enkelt men hade ett nytt fräscht badrum, Tv, kylskåp & vattenkokare. Vi bode en bit från stranden, men hela staden ligger inom promenadavstånd. Att går ut och äta i Nerja var billigt. Kultur och olika aktiviteter finns det gott om.

Oavsett var ni reser tycker jag att ni skulle kunna hyra en lägenhet. Då håller ni priset nere i och med att ni är några stycken som reser tillsammans och delar på kostnader, även matlagning kan då ordnas billigt. Ni kanske kan hitta något lägenhetsområde där det finns tillgång till pool, det kan vara kul för såväl barn som vuxna då det är varma dagar.

Hör av dig om du önskar fler detaljer!

/Teresita
Av Xante
29 aug. 2008 11:57
hej och tack för alla fina förslag! har inte varit in på sidan på ett tag... någon som varit i mamaia, rumänien? satt och kollade lite bilder därifrån... verkar riktigt mysigt... kanske det blir dit man får åka?!