Behöver lite hjälp med filmuppladdning! :)

23 feb. 2010 10:46
Visningar: 111
Hej! Jag förstår inte vad problemet är men jag har laddat upp rätt många filmer här förut utan något stort problem. Jag har gjort några 'större' filmer av mindre filmer i iMovie med lite musik, titel, etc. Jag vet vilka filtyper som går att ladda upp här på RG och jag är också medveten om max-storleken. Jag har testat att ladda upp minst tre olika filtyper och ingen av filmerna är över 15mb, men de funkar inte alls på sajten. Finns det någon inställning jag har missat eller är det något fel med filmuppladdningsfunktionen på RG just nu? Jag börjar bli lite frusterad. :-(
23 feb. 2010 11:20
Ja, jag har också försökt att ladda upp en film denna veckan, men det fungerar inte. "Kontrollera att filmen har rätt filformat" står det i rutan.
Det har faktiskt inte laddats upp några filmer under den senaste tiden. Har allt detta ett samband?
Av Ellinor
24 feb. 2010 09:47
Hej,
Tråkigt att ni har problem med filmuppladdning.
En av våra tekniker kikar på vad det skulle kunna vara för fel och så hoppas jag att det funkar bättre snart!

Vänliga hälsningar,
Ellinor Thunberg
Webbredaktör
24 feb. 2010 10:11
Tack för svaren! Förhoppningsvis kan problemet fixas!
Citerat från anders53:
Ja, jag har också försökt att ladda upp en film denna veckan, men det fungerar inte. "Kontrollera att filmen har rätt filformat" står det i rutan.
Det har faktiskt inte laddats upp några filmer under den senaste tiden. Har allt detta ett samband?
Det är inte bara jag då. Bra att veta. ;)
24 feb. 2010 10:17
Citerat från hvarski_med:
Tack för svaren! Förhoppningsvis kan problemet fixas!


Instämmer. Anders
28 feb. 2010 16:22
Ok, nu håller jag på att bli galen eftersom jag har försökt ladda upp 2-3 filmer minst 100 ggr i helgen och det har bara funkat bra två gånger. Mestadels är problemet att filmen, när jag har laddat upp den, inte spelar mer än 1-9 sekunder, trots att mina filmer är runt en och en halv minut långa.
Jag har testat att ladda upp från två olika datorer med två olika webbläsare och som sagt tidigare i 20-tals olika kombinationer av filformat och inställningar. Nu skulle jag gärna vilja veta om det finns nån magisk kombination av inställningar (videoformat, datahastighet, bildstorlek, frekvens, osv) som är 'rekommenderad' för filmuppladdning på RG?? Det skulle vara bra med lite fler detaljer om filmuppladdningen, så att det blir lite enklare att få det att fungera. Tack på förhand! :)
28 feb. 2010 17:45
Ok, nu håller jag på att bli galen.....

Instämmer. Anders.
Av Tomas - Utvecklare Reseguiden.se
1 mars 2010 09:00
Tyvärr har det sen vi uppdaterade servern nyligen tillkommit problem med formaten på filmuppladdning. Vi håller på att undersöka saken och hoppas det ska lösa sig inom kort.
1 mars 2010 09:29
Citerat från tomas:
Tyvärr har det sen vi uppdaterade servern nyligen tillkommit problem med formaten på filmuppladdning. Vi håller på att undersöka saken och hoppas det ska lösa sig inom kort.
Det vore tacksamt om problemen kunde lösas. Jag har försökt ladda upp filmer flera gånger och inte lyckats. Men kan det bero på att jag redan har laddat upp för mycket av den varan?

Gilla