Bästa resmålet

Av Emma_
16 juli 2009 17:15
Visningar: 583
Jag och sambon är nu på jakt efter en härlig resa någonstans,
men ingen av oss kan riktigt säga vart vi egentligen vill åka.
Så nu söker vi härliga förslag som förhoppningsvis leder till en fantastisk resa...
Alla tips uppskattas!!!
16 juli 2009 17:35
Hej! Mitt förslag är Montenegro!
Montenegro är ett litet land som lever i skuggan av sin mer kända granne Kroatien. Montenegro som fortfarande är relativt okänt för de flesta, är ett land som erbjuder fantastiska naturupplevelser för dess besökare. Montenegro lockar sina besökare med höga berg, djupa raviner, glittrande floder, underbara nationalparker och mycket mer. Det finns mycket att välja och vraka på, för den mer avslappnande resenären finns nationalparkerna Biogradska Gora och Durmitor, i dessa två parker kan man njuta av den stilla tillvaron och sysselsätta sig med rofyllda aktiviteter. Montenegro har även mycket att erbjuda för den aktiva resenären som söker spänning, vad sägs om riverrafting på floden Tara som flyter igenom många djupa dalar? Som sagt är urvalet i landet stort, Montenegro väntar just nu på att fler turister ska upptäcka dess vackra naturlandskap som kan göra vem som helst mållös. Boka din resa idag, du kommer inte ångra dej!

Kolla gärna in mitt resealbum med många bilder och filmer från landet på följande länk:
http://www.reseguiden.se/forum/resor/montenegro-2650

Lycka till!
/Travellover
Av Lipet
16 juli 2009 19:07
Hur länge? Dyrt/billigt? Upplevelser? Sol&bad? Storstad? Natur?

Vad vill ni ha ut av semestern?

Jag känner att det är svårt att tipsa utan att veta något åt hållen vad ni vill ha.
Av Elgona
16 juli 2009 21:04
gäller de en sommarresa rekomenderar jag Skagen i dammark.
gäller det en höst o vinterresa rekomenderar jag Oman eller Azorerna.
Av Emma_
18 juli 2009 14:37
Vi känner att vi vill uppleva något under semestern..
att bara ligga på stranden hela dagen kan vi göra hemma
(även om vi inte får samma solbränna).

Storstad eller landsbyggd har inte så stor betydelse,
vi vill känna att vi har valet att göra något om vi vill,
eller att kunna slappna av på en trevlig strand eller en mysig restaurang.

Därför uppskattas alla tips, storstad som landsbyggd.
Dock är vår budget något begränsad då vi båda studerar.
23 juli 2009 16:19
Då är bästa allternativet Turkiet då det är faktiskt ett av de få länder i världen där man kan kombinera allt man vill...
Mitt förslag är att ta en charter till Antalya ( obs! viktigt att det är Antalya för Alanya som ligger 2 timmars bussfärd från flygplatsen är någonting helt annat än Antalya ). Antalya är en storstad med ca 1 milj invånare men sevärdheter och historia hittar ni redan på plats ( t.ex. gamla stan ). Se till att boka ett hotell som ligger i närheten av stranden så har ni sol/bad/storstad/kultur/historia/nöje/romantik/god mat i allt.
Man kan också följa med på kortare utflykter och uppleva ännu mer.
Man kan inte begära mer än så tycker jag och Turkiet är ju fortfarande mycket billigt jämfört med Grekland t.ex. och ni måste ju pruta förståss...
Lycka till!
24 juli 2009 08:42
Min kollega gjorde en rätt läcker budgetresa förra året, de flög Ryanair till Venedig där de hyrde bil enkel sträcka. Sedan bilade de ned till Pisa genom Toscana därifrån flög de sedan Ryanair hem igen. Hade inte alls blivit speciellt dyrt, vill man ha lite bad finns det ju badorter utanför Pisa vid kusten.